دسته‌بندی پروژه‌های حوزه قرآن در وزارت علوم/ بودجه‌های این حوزه دریافت نشده است
کد خبر: 3572343
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

دسته‌بندی پروژه‌های حوزه قرآن در وزارت علوم/ بودجه‌های این حوزه دریافت نشده است

گروه معارف: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دسته‌بندی پروژه‌های حوزه قرآن در این وزارتخانه در 10 محور اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال، حدود 10 میلیارد تومان اعتبار به این عناوین اختصاص یافت که هنوز بودجه‌ای در این خصوص دریافت نشده است.

وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با اشاره به توجه وزارت علوم به پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های قرآنی، گفت: پژوهش‌های قرآنی در شورای پژوهش‌های قرآنی وزارتخانه کاملاً مورد حمایت قرار دارد.
دسته‌بندی پروژه‌های حوزه قرآن در 10 محور
وی به دسته‌بندی پروژه‌های حوزه قرآن در این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: هدف این بود تا مجموعه پروژه‌های پراکنده‌ای که در حوزه قرآن انجام می‌شود را به عناوین اصلی تبدیل کنیم که در نهایت به دسته‌بندی این پروژه‌ها در 10 محور رسیدیم.
احمدی با بیان اینکه این عناوین به پروژه‌های کلانی تبدیل شده است، ادامه داد: با توجه به نگاه راهبردی، تلاش است تا این محورها در مجموعه فرهنگی، بین اساتید و دانشجویان اثرگذار باشند لذا این پروژه‌ها نیاز به حمایت دارد.
بودجه‌ای دریافت نشده است
وی در ادامه با بیان اینکه در راستای تبدیل این عناوین به پروژه‌های کلان، اعتباراتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به این امر اختصاص پیدا کرده است، عنوان کرد: در ابتدای سال، حدود 10 میلیارد تومان اعتبار به این عناوین اختصاص یافت که هنوز بودجه‌ای در این خصوص دریافت نشده است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در پاسخ به اینکه آیا عدم اختصاص بودجه بر فعالیت‌ها تأثیر گذاشته است یا خیر، اظهار کرد: ما پروژه‌ها و پایان‌نامه‌ها را مستقل داریم ولی هدفمان این است که این پروژه‌ها مأموریت‌گرا شوند.
وی در همین خصوص بیان کرد: البته اگر پروژه‌ها عملیاتی شده و بودجه اختصاص‌یافته دریافت شود، معنایش این است که ما می‌توانیم به دانشگاه‌ها بگوییم بیایند تا از آن‌ها حمایت کنیم؛ البته در حال حاضر کمی دستمان بسته است که اگر بودجه اختصاص‌یافته دریافت شود، وضعیت بهتر می‌شود.
captcha