مسلمانان در مقابل حوادث میانمار به کما رفته‌‌اند/ انتقاد از کاخ سفید
کد خبر: 3572347
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
نهاد حقوق بشر مصری:

مسلمانان در مقابل حوادث میانمار به کما رفته‌‌اند/ انتقاد از کاخ سفید

گروه بین‌الملل: سازمان حقوق بشر «الحق» مصر با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار و هتک حرمت زنان روهینگیایی اعلام کرد: مسلمانان در برابر حوادث میانمار به کما رفته‌اند.

مسلمانان نسبت به حوادث میانمار به کما رفته‌‌اند / انتقاد از کاخ سفید
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آراکان، «راویة ابوالقاسم»، نائب‌رئیس سازمان حقوق بشر «الحق» مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کاخ سفید تاکنون در مقابل نقض مستمر حقوق اقلیت مسلمان روهینگیا تنها به ابراز نگرانی بسنده کرده است.
در این بیانیه آمده است: شماری از نهادهای حقوق بشری هتک حرمت زنان مسلمان روهینگیایی را مستندسازی کرده‌اند و سازمان ملل متحد نیز از جنایات انجام‌شده علیه روهینگیایی‌ها به‌عنوان جنایت جنگی یاد کرده است.
راویه ابوالقاسم با اشاره به سکوت و بی‌توجهی ملت‌ها و دولت‌های مسلمان نسبت توطئه‌چینی‌ها علیه امت اسلام و نقض سیستماتیک حقوق اقلیت‌های مسلمان گفت: سکوت جامعه بین‌المللی بیانگر این است که اقلیت روهینگیا در معرض یک جنایت سیستماتیک قرار دارد.
نائب‌رئیس سازمان حقوق بشر «الحق» مصر در ادامه بر ضرورت تحرک اسلامی، عربی و غربی در این زمینه، رسیدگی دقیق و موضوعی به اتهامات مطرح‌شده و محاکمه عاملان این هتک حرمت‌ها تأکید کرد.
وی همچنین، همبستگی سازمان حقوق بشر «الحق» مصر با برخی سازمان‌های بین‌المللی که از دولت میانمار مجازات فرماندهان خاطی ارتش و پلیس به دلیل اجازه‌دادن به هتک حرمت زنان و دختران روهینگیایی را خواستار شده‌اند، اعلام کرد.
بنابر گزارش سازمان ملل، نیروهای نظامی میانمار مرتکب خشونت جنسی علیه دختران خردسال مسلمان زیر 13 سال شده‌اند و 69 هزار نفر از مسلمانان میانمار از مهرماه سال جاری تاکنون در نتیجه جنایات وحشیانه و غیر انسانی ارتش و شبه‌نظامیان بودایی به بنگلادش فرار کرده‌اند.
captcha