همنشین قرآن، قرآن می‌شود+صوت و عکس
کد خبر: 3572635
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
پیشکسوت قرآنی در اولین همایش «بنیاد خانه قرآن» مطرح کرد:

همنشین قرآن، قرآن می‌شود+صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: اولین همایش «بنیاد خانه قرآن»، به مدیریت سیدمحسن خدام حسینی، پیشکسوت قرآنی، با حضور قرآن آموزان به همراه خانواده‌های خود، در فرهنگسرای قرآن برگزار شد، در این همایش، سیدمحسن خدام حسینی به سخنرانی درباره «راز انقلاب، راز زندگی، راز انسان و راز دین» پرداخت و اهداف طرح خانه قرآن مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین همایش «بنیاد خانه قرآن»، به مدیریت سیدمحسن خدام حسینی، پیشکسوت قرآنی، صبح امروز 21 بهمن ماه، از ساعت 9:30 الی 11:30 با حضور قرآن آموزان به همراه خانواده‌های خود، در فرهنگسرای قرآن برگزار شد.

رد نشود///همنشین قرآن، قرآن می‌شود+صوت و عکس

در ابتدای این همایش که با اجرای هادی اسدی برگزار شد، حسین نجف‌لو، قاری ممتاز کشورمان، دقایقی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

سپس سیدمحسن خدام حسینی، پیشکسوت قرآنی دقایقی درباره «راز انقلاب، راز زندگی، راز انسان و راز دین» سخنرانی کرد.

این پیشکسوت قرآنی با اشاره به خستگی ناپذیری پیامبر اکرم(ص) در ابلاغ وحی و اهمیت تلاوت قرآن گفت:  همنشینی با قرآن؛ یعنی قرآن را می‌خوانید و می‌فهمید و قرآن می‌شوید؛ همانطور که وقتی پاره آهن را کنار آتش بگذاریم، ابتدا گرم می‌شود، سپس ذوب می‌شود و در پایان آتش می‌شود.

رد نشود///همنشین قرآن، قرآن می‌شود+صوت و عکس

سیدمحسن خدام حسینی در ادامه گفت: طرح خانه قرآن، طرحی است که در آن، حرکت، با قرآن خواندن آغاز شده و با فهمیدن و علاقمندی به آن ادامه می‌یابد و تا قرآنی شدن و قرآنی زندگی کردن ادامه می‌یابد.

در ادامه این همایش، گروه همخوانی «سبیل الرشاد» به همخوانی سوره‌های فجر، بلد و انشراح پرداختند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند.

رد نشود///همنشین قرآن، قرآن می‌شود+صوت و عکس

سپس محمدرضا رجبی از اساتید بنیاد خانه قرآن، دقایقی درباره اهداف و چشم‌اندازها و برنامه‌های خانه قرآن سخنرانی کرد.

رجبی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: طرح از خود من شروع شده و هدف طرح نیز من هستم. در مرحله بعدی توجه و تمرکز بر خانواده من است تا گسترش خطوط نور و محله‌های نورانی قرآنی، و ساختن شبکه محله‌های نورانی و قرآنی نیز حاصل همین آغاز از خود است.

محمدرضا رجبی با اشاره به اهداف طرح خانه قرآن؛ رسیدن به سلامتی، آرامش و امنیت تصریح کرد: طرح خانه قرآن، طرحی است که می‌خواهد در حد وسع و توان خود و اشتیاق و عزم مخاطبان آن، به وسیله گروه‌های مشاوره، پشتیبانی و مطالعاتی، و ایجاد ارتباط مستحکم با مخاطبان، موانع رجوع، انس و بهره‌برداری از کلام خداوند را در ابعاد مختلف مرتفع کند.

رد نشود///همنشین قرآن، قرآن می‌شود+صوت و عکس

طرح خانه قرآن، محل قرار و ملاقات جان تک تک مومنین با نور است. قرآن کلام خداست و خداوند در قرآن تجلی یافته است، پس دیدار با قرآن و تلاوت آیاتش دیدار با خداست. این قرار نورانی و نقطه نگهدارنده دریچه ورود من به نور و مدخل ورود خیرات و برکات خواهد بود.

از جمله نکات جالب این همایش، مهیا بودن فضایی جداگانه برای خردسالان، در مهد فرهنگسرای قرآن بود که کودکان و خردسالان در آنجا به انواع بازی‌ها مشغول بودند.

رد نشود///همنشین قرآن، قرآن می‌شود+صوت و عکس

در پایان این مراسم جواد عابدی، مداح اهل بیت(ع) و از شاگردان سیدمحسن خدام حسینی، دقایقی به مداحی و روضه‌خوانی پرداخت.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، برای شرکت یا عضویت در طرح خانه‌های قرآن، می‌توانند با شماره تلفن‌های  55777717-55146161 تماس حاصل کنند.

رد نشود///همنشین قرآن، قرآن می‌شود+صوت و عکس

در پایان تلاوت قرآن و همخوانی گروه سبیل‌الرشاد ارائه می‌شود.

حسین نجف لو

کد
دریافت

سبیل الرشاد
کد
دریافت
مطالب مرتبط
captcha