تمجید الازهر و آیسسکو از اظهارات پاپ
کد خبر: 3573032
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

تمجید الازهر و آیسسکو از اظهارات پاپ

گروه بین‌الملل: دیده‌بان زبان‌های خارجی الازهر و سازمان اسلامی آیسسکو با صدور بیانیه‌های جداگانه، از اظهارات «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان در انتقاد از کشتار مسلمانان میانمار تمجید کردند.

تمجید الازهر و واتیکان از اظهارت پاپ درباره مسلمانان میانمار
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آراکان، دیده‌بان زبان‌های خارجی الازهر اعلام کرد: انتقاد شدید پاپ از اقدامات نظامیان میانمار مبنی بر ارتکاب اقدامات وحشیانه علیه اقلیت مسلمان روهینگیا بیانگر فهم و درک وی از ماهیت حوادث میانمار است.
در این بیانیه آمده است: این اظهارات نشان داد که رهبر کاتولیک‌های جهان درک درستی از حوادث و اتفاقات عرصه اسلامی و بین‌المللی دارد.
دیده‌بان زبان‌های خارجی الازهر همچنین اعلام کرد: رویکرد مثبت پاپ فرانسیس که در پی اقدام شورای حکمای مسلمان در برگزاری نشستی با موضوع «به سوی گفت‌وگوی انسانی متمدنانه به خاطر شهروندان میانمار» در قاهره اعلام شده است، نشان می‌دهد که الازهر و واتیکان به‌‌ عنوان دو نهاد بزرگ، هدفی مشترک را که همان خدمت به تمامی بشریت است، دنبال می‌کنند.
استقبال آیسسکو از موضع انسانی و منصفانه پاپ
«عبدالعزیز بن عثمان التویجری»، مدیرکل سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) نیز از اظهارات پاپ در محکومیت کشتار، آوارگی و ظلم و ستمی که اقلیت مسلمان روهینگیا در معرض آن قرار دارند، تمجید کرد.
وی افزود: موضع انسانی و منصفانه رهبر کاتولیک‌های جهان نسبت به این ملت مظلوم که در معرض جنایات وحشیانه‌ای قرار گرفته‌اند، باید انگیزه‌ای برای جامعه بین‌المللی در راستای پایان‌دادن به این تراژدی و اعمال فشار بر مقامات میانمار برای اعطای حقوق اقلیت مسلمان روهینگیا باشد.
یادآور می‌شود، «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌‌های جهان روز چهارشنبه، 20 بهمن‌ماه، در اظهاراتی از اقدامات وحشیانه میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا به شدت انتقاد کرد.
وی گفت: مسلمانان میانمار از سال‌ها پیش، تنها به خاطر موضوع ساده‌ای همچون پیروی از دین و فرهنگ خود، در معرض شکنجه و کشتار قرار گرفته و متحمل رنج و سختی می‌شوند.
پاپ فرانسیس با اشاره به بدرفتاری نیروهای امنیتی میانمار با اقلیت مسلمان روهینگیا گفت: مسلمانان روهینگیا افرادی خوب و صلح‌طلب هستند و درست است که آن‌ها مسیحی نیستند، اما برادران و خواهران ما هستند.
captcha