پخش برنامه «اسراء» از دو شبکه تلویزیونی+ جزئیات
کد خبر: 3573336
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

پخش برنامه «اسراء» از دو شبکه تلویزیونی+ جزئیات

گروه فعالیت‌های قرآنی: سری جدید برنامه «اسراء» همراه با تغییرات جدیدی از دو شبکه تلویزیونی تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سری ششم برنامه پر مخاطب «اسراء» توسط عوامل این برنامه در حال تولید است و از فردا 24 بهمن‌ماه روی آنتن می‌رود.
بنابراین گزارش، برنامه تلویزیونی «اسراء» از سال 90 کار خودش را در شبکه قرآن و معارف سیما آغاز کرد و روال برنامه نیز به این صورت بود که شرکت‌کنندگان در مراحل مقدماتی و نیمه نهایی به صورت تلفنی در رشته‌هایی از قبیل تلاوت تقلیدی از منشاوی، مصطفی اسماعیل، عبدالباسط، شحات انور، اذان و دعا شرکت می‌کردند و راه یافتگان به مرحله نهایی به صورت حضوری در استودیو به اجرای برنامه می‌پرداختند.
ششمین دوره از برنامه تلویزیونی «اسراء» در حالی تولید می‌شود که شاید عمده‌ترین تفاوت آن با ادوار گذشته حضور تمامی شرکت‌کنندگان در برنامه باشد، در حالی که در دوره‌های گذشته تنها مرحله نهایی به صورت حضوری برگزار می‌شد.
شرکت‌کنندگان در سری جدید «اسراء» را دانش‌آموزان پسر در مقطع سنی 11 تا 16 سال تشکیل می‌دهند، انتخاب این افراد نیز با همکاری اداره‌کل قرآن، عترت و نماز آموزش بوده است، در مرحله مدرسه، آموزشگاه و منطقه حدوداً 500000 نفر در مسابقه شرکت کردند و از این تعداد حدود 61000 به مرحله استانی و حدود 1500 نفر هم به مرحله کشوری راه پیدا کردند.
به گزارش ایکنا در نهایت از میان تمام شرکت‌کنندگان 160 نفر به مرحله مسابقه تلویزیونی راه پیدا کردند، این افراد در چهار رشته قرائت تقلیدی از منشاوی، عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و شحات انور با یکدیگر رقابت می‌کنند.
سری ششم «اسراء» شامل سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و فینال بوده و قرار است طی روزهای آینده کار ضبط آن آغاز شود، دکور برنامه در این دوره با تغییراتی همراه بوده و مجری برنامه نیز قبل و بعد از تلاوت هریک از شرکت‌کنندگان با آنها گفت‌وگو می‌کند.
داوری این دوره از برنامه تلویزیونی «اسراء» مانند ادوار گذشته برعهده کارشناسان مطرح است، در مرحله مقدماتی 3 داور تمام چهار رشته را قضاوت می‌کنند اما در مرحله نیمه نهایی و فینال داوری‌ها به صورت تخصصی بوده و در هر رشته داور مجزا، به قضاوت می‌پردازد.
تلاوت‌هایی که قبلا در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته در مرحله مقدماتی اجرا می‌شود و در هر رشته 15 نفر به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند و در هر رشته 5 نفر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.
برنامه «اسراء» طی روزهای، یکشنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته از ساعت 19 تا 20 روی آنتن می‌رود و صبح روز بعد از برنامه بازپخش آن تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.
از نکات و تفاوت‌های جالب توجه این دوره می‌توان به پخش آن در شبکه امید اشاره کرد، با توجه به طیف سنی شرکت‌کنندگان در این دوره که در مقطع سنی 11 تا 16 سال هستند و همکاری مدیر شبکه امید یک هفته بعد از پخش برنامه از شبکه قرآن پخش آن در شبکه امید نیز آغاز می‌شود.  
یادآور می‌شود مرحله مقدماتی سری جدید «اسراء» حدودا 30 قسمت خواهد بود و تعداد برنامه‌ها تا پایان مرحله نهایی حدود 70 برنامه است.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۱۱:۵۹
0
0
یکی از محاسنی که در گذشته برنامه اسرا داشت حضور افراد گمنام بود با این روند جدید افراد گمنام به هیچ وجه فرصت حضور پیدا نمیکنند و فقط نفرات معرفی شده از اداره کل قرآن و عترت فرصت حضور دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۱۰:۰۵
باید یه جوری سر پا بمونه یا نه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۲۵ - ۱۰:۰۶
0
0
ساخت از این دست برنامه‌ها افزایش یابد
captcha