مهمترین دستاورد جشنواره فارابی زمینه‌سازی برای پرورش عالم انسانی است
کد خبر: 3573514
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
وزیر علوم:

مهمترین دستاورد جشنواره فارابی زمینه‌سازی برای پرورش عالم انسانی است

گروه دانشگاه: وزیر علوم در اختتامیه جشنواره بین‌المللی فارابی گفت: مهمترین دستاورد جشنواره فارابی، زمینه‌سازی برای پرورش عالم انسانی است.

مهمترین دستاورد جشنواره فارابی زمینه‌سازی برای پرورش عالم انسانی است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور و محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از فرهیختگان و اندیشمندان علوم انسانی و اسلامی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم وزیر علوم با اشاره به جایگاه بالای علوم انسانی اظهار کرد: علوم انسانی جایگاه والایی دارد؛ چرا که موضوع آن انسان است و شرافت هر علم به موضوع آن بستگی دارد. در حوزه علوم انسانی در آموزش عالی 47 تا 50 درصد ظرفیت آموزش عالی به علوم انسانی اختصاص دارد و برنامه ما در دولت تدبیر و امید ارتقاء کیفی پژوهش‌های علوم انسانی است.

محمد فرهادی با ارائه گزارشی از روند تولید علوم انسانی در دولت گفت: در راستای تولیدات علوم انسانی شورای توسعه پژوهش‌های علوم انسانی در وزارت علوم تشکیل شد و اهداف آن وارد کردن فناوری در علوم انسانی، تدوین هدفمند رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های ارشد، ساماندهی فناوری‌ها در جهت تقویت علوم انسانی و تدوین شیوه‌نامه فناوری‌های مورد استفاده در علوم انسانی است، دولت در این خصوص در زمینه صنایع فرهنگی، تجارت الکترونیک، هنر، مدیریت و غیره فعالیت می‌کند و در این راستا طی سال‌های 92 تا 95 مجوز تاسیس پژوهشکده‌های علوم انسانی متعدد صادر شده است.

رئیس هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی با اشاره به دستاورد این جشنواره بین‌المللی تصریح کرد: جشنواره فارابی، جلوه‌ای از فعالیت‌های علمی وزارت علوم در حوزه علوم انسانی است، این جشنواره گشاینده راه و بستری برای رشد علوم انسانی و علوم اسلامی است. مهمترین دستاورد این جشنواره، زمینه‌سازی برای پرورش عالم انسانی و دینی است و اگر این جشنواره را زمینه پرورش این عالمان بدانیم می‌توانیم به آن ببالیم.

وی از امکان تشکیل شبکه نخبگان علوم انسانی خبر داد و اظهار کرد: اکنون در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امکانی برای تشکیل شبکه نخبگان شکل گرفته و در این شبکه به شناسائی نخبگان علوم انسانی خواهیم پرداخت.

captcha