تجلیل از 17 اثر داخلی در هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی
کد خبر: 3573547
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

تجلیل از 17 اثر داخلی در هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی

گروه دانشگاه: در اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی که صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور و وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد از 9 اثر برگزیده و 8 اثر شایسته تقدیر تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی که صبح امروز 24 بهمن‌ماه و با حضور رئیس‌جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد از 9 اثر برگزیده و 8 اثر شایسته تقدیر تجلیل شد.

سیدضیاء هاشمی، دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی با بیان خیر مقدم به حضار و با اشاره به فلسفه شکل‌گیری جشنواره فارابی اظهار کرد: فلسفه شکل‌گیری جشنواره فارابی شناسایی و معرفی آثار و استعدادهای برتر در حوزه علوم انسانی و اسلامی است و به دنبال کمک به کاربردی کردن این علوم و تمدن‌سازی و مدیریت جامعه بر مبنای این علوم است، این جشنواره از سال 1386 به همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شروع به کار کرده است.

وی گفت: این جشنواره با هدف تقویت حرکت کاروان علوم انسانی و اسلامی است و در این راستا 12 گروه علمی شامل تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی، زبان و ادبیات، علوم اجتماعی و ارتباطات، علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، فقه، حدیث و علوم قرآنی، ادیان و عرفان، اطلاع‌رسانی و کتابداری، مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی و مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) می‌باشد و در هر گروه یک اثر برگزیده و یا شایسته تقدیر در دو گروه بزرگسال و جوان انتخاب شدند.

هاشمی افزود: این آثار پس از پالایش اولیه، ارزیابی محتوای توسط دو داور متخصص و ارزیابی جامع توسط داوران دیگر طی 5 مرحله داوری شدند و از مجموع 1200 اثر رسیده به دبیرخانه، 9 اثر برگزیده و 8 اثر شایسته تقدیر انتخاب شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به حضور اساتید برجسته در میان داوران تاکید کرد: در این دوره از جشنواره 77 درصد بزرگسال و 23 درصد جوان زیر 35 سال شرکت داشته‌اند، همچنین 123 استاد برجسته دانشگاهی عضویت فعال در هیئت داوران داشتند.‌ علاوه بر برگزیدگان داخلی، 7 نفر به عنوان دانشمندان برتر از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، بلژیک، روسیه، لبنان و هلند در حوزه ایران‌شناسی انتخاب شدند.

دبیر این دوره از جشنواره بین‌المللی فارابی عنوان کرد: پیام جشنواره فارابی، اتکا به دانش و عقلانیت برای حرکت به سمت جامعه‌ای متعالی است، جامعه‌ای که آینده خود را با تکیه به سرمایه‌های انسانی، اجتماعی و فرهنگی رقم می‌زند. کمیت و کیفیت آثار این دوره، نشان‌دهنده روند رو به رشد علوم انسانی و اسلامی است. امیدواریم جشنواره فارابی گامی هر چند کوچک در راه اعتلای علوم انسانی و ملت بزرگ ایران باشد.

در پایان این مراسم از 9 اثر برگزیده که به شرح زیر است تقدیر شد؛

علیرضا شجاعی‌زند و امیر محمد گمینی از گروه علوم اجتماعی و علوم ارتباطات، محمد مهدی الشریف و نسرین طباطبائی حصاری، از گروه حقوق، علی رواقی و زهره هاشمی از گروه زبان و ادبیات، رسول عباسی از گروه علوم اقتصادی مدیریت و حسابداری، ابوذر فتاحی از گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، محمدعلی همتی از گروه فقه، حدیث و علوم اسلامی و حمیدرضا خدمتگزار از گروه فناوری اطلاعات، همچنین از آرمین امیر، زهرا خشکجان، فاطمه شهیدی، سیدمحمد منافیان، سیدمرتضی مبلغ و معصومه مصلح امیردهی تقدیر شد.

در این مراسم همچنین از پیشکسوتان علوم انسانی و اسلامی آقایان غلامحسین شکوهی، غلامحسین مصاحب، محمدعلی اسلامی ندوشن، سیدمصطفی محقق داماد، میرشمس‌الدین ادیب سلطانی، محمود مهدوی دامغانی و سیدجلال دهقانی فیروزآبادی با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.

captcha