آموزش دینی در مدارس روسیه؛ سپر مقابله با بزهکاری‌ها
کد خبر: 3573595
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
نیکونوف عنوان کرد:

آموزش دینی در مدارس روسیه؛ سپر مقابله با بزهکاری‌ها

گروه بین‌الملل: رئیس کمیسیون آموزش مجلس دومای روسیه با اشاره به نقش آموزش دینی در مقابله با بزهکاری‌های اجتماعی گفت: در مناطقی از روسیه که دروس دینی در مدارس آموزش داده می‌شود، میزان جرم و روی‌آوردن به مواد مخدر کم است.

آموزش دینی در مدارس روسیه؛ سپر مقابله با بزهکاری‌ها
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در مسکو در خبری به ایکنا اعلام کرد: به موجب نشست کمیسیون آموزش دومای روسیه که پس از سال نو در پارلمان(دوما) برگزار شد، موضوع اقبال عمومی به درس فرهنگ دینی در مدارس و تأثیرات آن مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست نمایندگان پارلمان، اعضای شورای فدرال، نمایندگان وزارتخانه‌ها، مقامات محلی، نمایندگان کلیسای ارتدوکس روسیه و جامعه علمی آموزشی این کشور حضور داشتند.
«ویچسلاو نیکونوف»، نماینده کمیسیون آموزش دوما تأکید کرد که آموزش دینی ـ اخلاقی ابزاری به منظور کمک به افراد است تا برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی آماده شوند.
وی افزود: در برخی مناطقی که علاوه بر فرهنگ غیر مذهبی، فرهنگ دینی نیز پس از کلاس چهارم آموزش داده می‌شود، میزان جرم و مواد مخدر کمتر است.
نیکونوف در این رابطه تأکید کرد که فرصت‌های همکاری میان دولت روسیه و کلیساها در زمینه آموزشی وجود دارد، اما در این زمینه هیچ شخصی ابراز علاقه نمی‌کند.
وی افزود: وظیفه نهادهای آموزشی، آموزش به شهروندان بر پایه ارزش‌های سنتی مانند عدالت، احترام، ایمان و خانواده است. 
captcha