دانشگاه آزاد از یادگارهای مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است
کد خبر: 3573697
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

دانشگاه آزاد از یادگارهای مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه بجنورد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، از یادگارهای مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است و کمک شایانی به پیشرفت علمی جامعه کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی دفتر نمانیده ولی فقیه در خراسان شمالی‌، آیت الله یعقوبی‌، نماینده ولی فقیه در استان، در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد ، افزود: تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی کمک شایانی به پیشرفت علمی جامعه و همچنین کادرسازی برای ادارات نموده است.
امام جمعه بجنورد بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع تحرک علمی خوبی و قابل قبولی را در تمامی شهرها ایجاد کرده است و جوانان جویای علم برای یافتن علوم مورد علاقه شان مجبور به طی مسافت و رفتن به شهرهای دوردست  نیستند و در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی بسیار خوب عمل نموده است.
وی اشاره کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با نگاه عمیق و وسیع و آینده نگری خود توانست زمینه های پیشرفت جوانان در امر تحصیلات عالی را امکان پذیر کند و این شایسته تقدیر است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: با عنایت پروردگار و نعمت انقلاب اسلامی، به حمدالله در اکثر شهرها سفره علمی گشترده شده است و همه می توانند از این نعمت استفاده کنند و تحصیلات عالی را طی نمایند.
وی تأکید کرد: باید شاکر و قدردان نعمت انقلاب اسلامی ، امام راحل (ره) و شهداء باشیم که ما را از زندان جهل رهایی دادند و امروزه در جامعه ای آزاد و مستقل و بدون وابستگی به کشورهای بیگانه در حال تحصیل و همچنین تولید علوم جدید هستیم.
آیت الله یعقوبی خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه های آزاد باید توجیه شوند که کلمه ی «آزاد» به معنای مستقل بودن از بودجه ها و اعتبارات دولتی است و نه آزادی هایی که دشمنان مدنظرشان است و نباید اجازه داد آنهایی که در دلشان نسبت به نظام اسلامی کینه دارند از کلمه «آزاد» سوء استفاده کنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد همه جوانان و آحاد مختلف جامعه بتوانند در مسیر آرمان های دینی و انقلابی و ساخت تمدن نوین اسلامی گام بردارند.
captcha