نارمک و مدرس قرآن جودوکار/ چک سفیدامضای سعودی‌‌ها برای مؤذن انقلاب + عکس
کد خبر: 3574339
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

نارمک و مدرس قرآن جودوکار/ چک سفیدامضای سعودی‌‌ها برای مؤذن انقلاب + عکس

گروه جلسات و محافل: غلامرضا عامریان، مدرس قرآن مسجد حضرت ولیعصر(عج) که شاگردی استاد صبحدل را از افتخاراتش می‌داند، نوجوانان و جوانان نارمک را گرد خود جمع‌ می‌کند تا روح آنان را با قرآن و جسمشان را با ورزش به سلامت نگاه دارد.

از پای رحل قرآن تا آموزش«جودو»+عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه آموزش قرآن غلامرضا عامریان، قاری و مدرس قرآن کریم و مدیر مدرسه «نجات تعلیم»، شب گذشته 25 بهمن‌ماه با حضور قرآن‌آموزان در مسجد حضرت ولیعصر(عج) واقع در نارمک، خیابان جانبازان غربی، میدان امام رضا(ع) برگزار شد.

در این جلسه قرآن هر هفته یک صفحه به عنوان تکلیف به قرآن‌آموزان محول می‌شود تا در طول هفته، بر آن یک صفحه مسلط شوند و آن را در جلسه ارائه دهند.

از پای رحل قرآن تا آموزش«جودو»+عکس

از جمله نکات زیبای این جلسه قرآن، حضور هفتگی امام جماعت مسجد، حجت‌الاسلام سیدابوالفضل سیدزاده در جلسه و تلاوت قرآن بود که در کمتر جلسه قرآنی دیده می‌شود.

سیدابوالفضل سیدزاده

در پایان این جلسه قرآن به یکی از قرآن‌آموزان نوجوان که به تازگی در مسابقات منطقه، عنوان اول را کسب کرده بود، جایزه‌ای اهدا شد.

عامریان که 34 سال است، جلسه‌داری می‌کند، جمعه‌ها بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء نیز، جلسه دیگری را در مسجد جامع المهدی(عج) واقع در خیابان استاد حسن بنا جنوبی اداره می‌کند. این مسجد، مسجدی است که مرحوم استاد حسین صبحدل، سال‌ها در آن اذان گفته و خاطرات شیرینی برای قرآنیان منطقه نارمک رقم زده است.

از پای رحل قرآن تا آموزش«جودو»+عکس

این مدرس قرآن کریم یکی از خاطرات تلخ خود درباره مرحوم استاد صبحدل را ابتلا به بیماری فراموشی ایشان عنوان کرد و گفت: مرحوم صبحدل حدود چهار سال به دلیل فراموشی، خانه‌نشین شدند و این اتفاق برای ما شاگردان، بسیار تلخ بود.

عامریان ادامه داد: مرحوم صبحدل، علم موسیقایی بالایی داشتند و به تمام گوشه‌های موسیقی ایرانی و آواز ایرانی اشراف داشتند، اما در تلاوت قرآن کریم دخالت نمی‌دادند.

غلامرضا عامریان با اشاره به قدرت صوتی مرحوم استاد صبحدل(مؤذن انقلاب) و عنایت ویژه حضرت حق به ایشان گفت: در سفر حج، سعودی‌ها از ایشان خواسته بودند تا اذانی به سبک سنی‌ها بگوید و در مقابل  یک چک سفید امضا تحویل بگیرد. اما این استاد بزرگ فرموده بودند، اگر 100 چک سفیدامضا هم بدهید، این کار را نمی‌کنم؛ علی را به چند بفروشم؟

از پای رحل قرآن تا آموزش«جودو»+عکس


این مدرس قرآن که 32 است در آموزش و پرورش خدمت می‌کند، هم اکنون مدیریت مدرسه «جهان تربیت» واقع در نارمک را عهده‌دار است و در سال‌های اخیر، برنامه‌های جمع‌خوانی صبحگاهی قرآن کریم را در مدرسه آغاز کرده و 600 دانش‌آموز در این جمع‌خوانی صبحگاهی شرکت می‌کنند. همچنین در این مدرسه، دوشنبه‌ها بعد از نماز ظهر و عصر، جلسه تلاوت قرآن برگزار می‌شود.

غلامرضا عامریان در پایان جلسه، توصیه‌ای به قرآن‌آموزان کرد و گفت: کسانی که در جلسه حضور مداوم داشته باشند به موفقیت می‌رسند. اساتید نیز، باید با تشویق و حضور مستمر در جلسه، شاگردان را به تلاوت قرآن علاقه‌مند کنند.

از پای رحل قرآن تا آموزش«جودو»+عکس

این قاری و مدرس قرآن، علاوه بر تعلیم و تعلم قرآن در رشته‌های مختلف هنری همچون خطاطی و همچنین رشته‌های ورزشی فعالیت دارد. عامریان پس از این جلسه قرآن، به همراه چند تن از قرآن‌آموزان به باشگاه فرهنگی ـ ورزشی شهید زین‌الدین رفته و در آنجا به تعلیم رشته جودو به ورزشکاران پرداخت. 

مطالب مرتبط
captcha