پاسخی به ادعای «طه عبدالوهاب»
کد خبر: 3574791
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

پاسخی به ادعای «طه عبدالوهاب»

گروه فعالیت های قرآنی: سیدامین میرزایی، قاری و کارشناس قرائت قرآن کشورمان درباره کشف مقام موسیقایی در تلاوت توسط «طه عبدالوهاب» به بیان مطالبی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدامین میرزایی، قاری و کارشناس قرائت قرآن درباره کشف مقام موسیقایی در تلاوت قرآن توسط «طه عبدالوهاب گفت: ابداع مقام موسیقی جدید نیازمند خبرگی فوق العاده در موسیقی و تجربه طولانی در زمینه مقامات و نغمات هست .مواردی را سراغ داریم که یک مقام فرعی توسط یک موسیقیدان ابداع شده باشد. مثلا «داود حسنی» و «درویش الحریری» مقاماتی را ابداع کردند که بعضی از آنها امروز هم رایج هستند .

میرزایی در ادامه گفت: لذا امکان این که یک مقام فرعی توسط یک متخصص یا موسیقیدان ابداع شود، هست. اما اگر چنین اتفاقی افتاد، موجودیت و معروف شدن آن مقام، مشروط به این است که همه موسیقیدان ها و یا اکثریت آنها، این مقام را مورد تایید قرار دهند و یا اینکه در یک کنفرانس موسیقی و علمی به ثبت رسد.

این کارشناس قرآنی در پایان گفت: اگر موسیقیدان های مصری این کشف را  تایید کنند، نیازی به تایید یا عدم تایید غیرمصری ها نیست. باید منتظر باشیم و ببینیم فرم این مقام چگونه هست و نظر متخصصان عرب چیست.

captcha