نمایشگاه نسخه‌های خطی درباره حضرت زهرا(س) آغاز به کار کرد
کد خبر: 3574838
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
به‌مناسبت ایام فاطمیه در موزه ملک؛

نمایشگاه نسخه‌های خطی درباره حضرت زهرا(س) آغاز به کار کرد

گروه ادب: نسخه‌های خطی درباره حضرت زهرا(س) به مناسبت ایام فاطمیه در کتابخانه و موزه ملی ملک آغاز به کار کرد.

مهدی یساولی، مدیر روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: به مناسبت ایام فاطمیه نمایشگاهی به عنوان «زن و آینه مکتوب» در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافته که شامل نسخه‌های خطی تألیف زنان بوده و یا با موضوع زنان است.
وی افزود: این نمایشگاه تصویری جذاب از کنش‌های اجتماعی زنان ایرانی را در رابطه با نگارش کتاب‌هایی درباره فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی به نمایش گذاشته است. همچنین نسخه‌های خطی درباره حضرت فاطمه زهرا(س) در آثار قلمی زنان تاریخ مشهود است که عمده آنها مربوط به دوره قاجار است.
یساولی با اشاره به تعداد نسخه‌های خطی به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه ادامه داد: در این نمایشگاه 15 عنوان نسخه خطی مانند دعای صباح و الدعا به خط ام‌سلمه دختر فتحعلی شاه، آداب معاشرت نسوان، حواء امروز، نجات المسلمات، سبع المثانی- مظفرنامه (سرگذشت‌نامه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها)، اندرزنامه‌ها و کلمات قصار، روایت در بیان عشق خدیجه(س) و نکاح پیغمبر(ص) ارائه شده، همچنین نشریه‌هایی مانند «عالم نسوان» و «زبان زنان» از کتاب‌ها و نسخه‌های خطی و نشریات تاریخی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
وی در ادامه با اشاره به زمان بازدید این نمایشگاه بیان کرد: نمایشگاه «زن و آینه مکتوب» از روز گذشته گشایش یافته و تا پایان سال ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 8:30 تا 16:15 از شنبه تا چهارشنبه و پنج‌شنبه‌ها تا 15:15 به کتابخانه و موزه ملی ملک مراجعه کنند.
یادآور می‌شود، کتابخانه و موزه ملی ملک در میدان امام خمینی(ره)، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد قرار دارد.
captcha