رقابت 9 قصه‌گوی بین‌المللی آغاز شد
کد خبر: 3574861
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
از صبح امروز؛

رقابت 9 قصه‌گوی بین‌المللی آغاز شد

گروه ادب: رقابت قصه‌گویان بخش بین‌الملل از صبح پنجشنبه 28 بهمن‌ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از صبح چهارشنبه 27 بهمن‌ماه با حضور قصه‌گویان داخلی و خارجی آغاز به کار کرد. این جشنواره برای نخستین بار شاهد رقابت قصه‌گویان به صورت مجزا در بخش بین‌الملل است.

صبح پنجشنبه 9 قصه‌گو از کشورهای ایران، کلمبیا، تانزانیا، کره جنوبی و فرانسه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در نوبت عصر نیز 11 قصه‌گو در بخش ملی، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و رضوی رقابت خواهند کرد، در این روز قصه‌هایی با عناوین «دو برادر»، «روزی خدا»، «شیرین کام»، «خارکن و حضرت سلیمان»، «ستاره‌ای که درخشیدن گرفت»، «نگین شکسته»، «طاووس»، «ضمانت آقا»، «گل گیس» و «بخت بد» بیان می‌شود.

برنامه اعزام قصه‌گویان در روز پنجشنبه به این صورت است که 14 قصه‌گو از ایران و خارج از کشور به فرهنگسرای گلستان، مرکز فرهنگی هنری شماره 20 و 30 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه ملی و مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون اعزام می‌شوند و به قصه‌گویی می‌پردازند.

یادآور می‌شود، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 27 بهمن آغاز به کار کرده و تا یکم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

captcha