ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری
کد خبر: 3575457
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
آیت‌الله میرعمادی تشریح کرد:

ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که در میان شخصیت‌ها و رهبران جهان، مقام معظم رهبری از کم‌نظیرترین و ممتاز‌ترین شخصیت‌های جهان است، تأکید کرد: باید ابعاد شخصیتی زندگی فردی و زندگی علمی مقام معظم رهبری به جامعه معرفی شود.

آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با تاکید براین‌که باید ابعاد شخصیتی زندگی فردی و زندگی علمی مقام معظم رهبری به جامعه معرفی شود، گفت: در میان شخصیت‌ها و رهبران جهان، مقام معظم رهبری از کم‌نظیرترین و ممتاز‌ترین شخصیت‌های جهان است.
وی افزود: بعد از انبیا و معصومین و در عصر حاضر بعد از امام خمینی (ره( یک شخصیت جامع و الگو مانند مقام معظم رهبری نداریم.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری، 28 سال است که ولایت و رهبری انقلاب اسلامی ایران را بر عهده دارند، ادامه داد: موفقیت و عنایات مقام معظم رهبری علاوه‌بر تاییدات الهی، به‌خاطر ویژگی‌هایی است که در وجود مقام معظم رهبری وجود دارد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که شناخت اندیشه‌ها و ابعاد شخصیت مقام معظم رهبری برای الگوگیری و تبعیت از ایشان ضروری است، خاطرنشان کرد: به شهادت بزرگان و علمای دین مقام معظم رهبری یک زندگی ساده و سالم دارد و از نظر اخلاق معاشرتی پیش‌رو هستند و ایشان شخصیت مستحکمی ‌دارد که در طول زمان تغییر نکرده است.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که ساده‌زیستی در زندگی یکی دیگر از ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: از اول انقلاب تاکنون مقام معظم رهبری در مسئولیت‌های مختلف بوده اما در طول این مدت زندگی مقام معظم رهبری زندگی ساده بوده کمااینکه بی‌آلایشی و سادگی از افتخارات زندگی مقام معظم رهبری است.
وی برخورد همراه با تواضع و فروتنی را از دیگر ویژگی‌های مقام معظم رهبری دانست و اضافه کرد: نحوه برخورد رهبری با افراد با احترام، محبت، صفا و صمیمیت است کمااینکه تعهد، تقوا و مقید بودن به موازین شرعی از دیگر خصوصیات زندگی شخصی مقام معظم رهبری است.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که رهبری نسبت به انجام نوافل و مستحبات شوق فراوانی دارد، تصریح کرد: تعبد و تقوای رهبری سبب شد که ایشان به‌عنوان یک شخصیت معنوی و عرفانی مورد توجه باشد به‌طوری‌که رئیس‌جمهور روسیه بعد از دیدار با رهبرمعظم انقلاب، گفت من از محضر رهبری ایران استفاده کردم و رهبری ایران همانند عیسی مسیح است و من مسیح را در رهبری ایران دیدم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: شیفتگی به قرآن، عشق به اهل‌بیت(ع)، مقید بودن به زیارت از دیگر صفات برجسته مقام معظم رهبری است به‌طوری‌که مقام معظم رهبری یک انسان عابد و عارف به تمام معنا است.
امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: یکی دیگر از ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری موضوع زندگی علمی و شخصیت علمی رهبری است کمااینکه از میان تمام شخصیت‌ها تنها کسی‌که اجتهاد و فقاهتش مورد تایید همه مراجع و علما قرار گرفته است مقام معظم رهبری است.
وی با اشاره به این‌که رهبری یک مجتهد مسلط و فقیه توانا است، خاطرنشان کرد: درس خارج از فقه مقام معظم رهبری یک درس خارج از فقه برجسته است لذا ضروری است که نسل جوان ما، فرهنگیان ما و دانشگاهیان ما در خصوص ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری بحث کنند و ایشان را بیشتر به جامعه معرفی کنند.
آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: آیت‌الله مصباح یزدی در خصوص شخصیت علمی مقام معظم رهبری گفته است که رهبری،  فقاهت را توأم با تقوا،  تیزهوشی را توأم با بردباری، مدیریت را همراه با تعبد،  فکر روشن را با دوراندیشی و تشخیص مصالح اسلامی، بهره‌مندی از علوم اسلامی را با ذوق و گرایش‌های هنری، اعتماد به نفس را همراه با توکل بر خدا و در یک کلمه همه شرایط و مزایای مدیریت را با روح عبادت و بندگی جمع کرده است.
captcha