جشنواره قرآنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود
کد خبر: 3575530
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

جشنواره قرآنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود

گروه مسابقات: سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تهران که مربوط به مرحله دانشگاهی جشنواره قرآنی وزارت علوم است،‌ طی روزهای آینده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، اداره کل فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه تهران مرحله دانشگاهی سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت سال ۱۳۹۵ دانشجویان کشور و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه کارکنان و استادان دانشگاه تهران را برگزار می‌کند.
بر همین اساس این مسابقات در رشته‌ها و بخش‌های مختلف برگزار می‌شود که رقابت‌های بخش آوایی یا شفاهی این مسابقات شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵ جز اول، حفظ ۱۰ جز اول، حفظ ۲۰ جز اول، حفظ کل، اذان (آقایان)، دعا و مناجات‌خوانی و تواشیح (آقایان) برگزار می‌شود.
مسابقات بخش شفاهی در مرحله دانشگاهی این دانشگاه روز سه‌شنبه سوم اسفندماه و در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران واقع در خیابان 16 آذر برگزار می‌شود.
همچنین رقابت‌های بخش معارفی یا کتبی این مسابقات که در رشته‌های مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، دیدگاه و سیره معصومین(ع)، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، احکام و پرسمان معارفی برگزار می‌شود در روز 16 اسفندماه ساعت 10 صبح و به صورت همزمان با سراسر کشور خواهد بود.
جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم علاوه بر این دو بخش دارای بخش‌های دیگری همچون پژوهشی، ادبی،‌ هنری و فناوری که مبتنی بر ارسال اثر هستند نیز برگزار می‌شود. زمان ثبت نام برای ارسال اثر به این مسابقات تا روز 10 اردیبهشت‌ماه خواهد بود.
همچنین علاقه‌مندان به حضور در بخش کتبی و شفاهی نیز تا دو روز قبل از برگزاری مسابقات می‌توانند در این رقابت قرآنی ثبت نام کنند.
علاقه‌مندان برای حضور در این مسابقات به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه تهران مراجعه کنند. برای ثبت اینجا کلیک کنید!
captcha