پرچمداری مسئولان در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت
کد خبر: 3575640
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
ایکنا گزارش می‌دهد:

پرچمداری مسئولان در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

گروه سلامت: ثبت ‌نام رؤسای برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی در بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از جمله ویژگی‌های این دوره است که می‌تواند گامی بزرگ در راستای قرآنی کردن دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهرماه امسال در جریان آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت، مسئولان برگزار کننده از ثبت نام بیش از 26 هزار نفر در جشنواره خبر دادند.

این آمار در حالی‌ست که علی رغم فرصت باقی مانده تا ثبت نام برای بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، آمار فعلی رکورد دوره‌ قبل را شکسته و پیش‌بینی‌ها حکایت از حضور بسیار بیشتری از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی در این جشنواره دارد.

جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت در حالی به دوره بیست و دوم خود می‌رسد که از همان روزهای نخستین ثبت نام شرکت‌کنندگان آن، نام‌هایی آشناتر و با سابقه علمی بیشتر در آن خودنمایی می‌کرد؛ رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی.

حضور این افراد در جشنواره با این سطح مسئولیت کاری و علمی می‌تواند یکی از عوامل ترغیب حضور دیگر اساتید دانشگاه، همچنین ثبت نام بیشتر دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی باشد. از سوی دیگر یکی از مباحثی که همیشه مورد توجه اساتید و صاحب نظران اخلاق پزشکی در دانشگاه‌ است، استفاده از الگوهای برتر اخلاقی و دینی در میان اساتید علوم پزشکی برای ترویج اخلاق پزشکی بوده است. با حضور این افراد و چنین جایگاه‌های علمی در این جشنواره‌ها آن‌ها تبدیل به الگوهایی برای نوآموزان پزشکی و پیراپزشکی شده و دانشجویان زیادی را که از همان سال‌های نخستین تحصیل به دنبال گرته برداری از شیوه‌های رفتاری اساتید خود هستند به دنبال خود در این جشنواره‌ها می‌کشاند.

اما رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که در بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت ثبت نام کرده‌اند و هنوز احتمال ثبت نام شرکت‌کنندگان دیگری نیز می‌رود، با ارسال پیام و گفته‌هایی در رابطه با علت و ضرورت حضور در جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت تأکید کردند.

مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی پرچمدار جشنوراه قرآن و عترت وزارت بهداشت می‌شوند

همزمان با برگزاری هفته قرآن و عترت در دانشگاه یزد، محمدرضا میرجلیلی، رئیس این دانشگاه اولین فردی بود که از میان رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت بخش نقد و مقاله نویسی ثبت نام کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های نمادین، شرکت رؤسای دانشگاه‌ها و معاونان آن‌ها در جشنواره قرآن و عترت، قدردانی درخور از برگزیدگان دانشگاهی این جشنواره و برقراری امتیازات خاص برای آن‌ها می‌تواند اقشار دانشگاهیان و به خصوص دانشجویان را بیش از پیش به معارف و مکارم قرآنی سوق دهد و مفید عمل کند.

مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی پرچمدار جشنوراه قرآن و عترت وزارت بهداشت می‌شوند

علیرضا عسکری، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی فسا که خود سابقه کسب عنوان نخست در مسابقات ترتیل را دارد نیز از جمله نخستین افرادی بود که در این جشنواره ثبت نام کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت در سال‌های اخیر، نهضت قرآنی وزارت بهداشت را به جلو هدایت کرده است، از تصمیم برای ثبت‌نام و حضور در بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت خبر داد.

عسکری همچنین اظهار کرد: معرفی الگوهای موفق قرآنی نظام سلامت که الگوی‌های موثری هستند به دانشجویان، یکی از بهترین شیوه‌های آشنا کردن آنان با معارف قرآنی است؛ دانشجو زمانی که استادی موفق در زمینه حرفه‌ای و آشنا به معارف قرآنی را در کنار خود ببیند، بهتر و بیشتر از هر شیوه دیگری به قرآن کریم جذب می‌شود و با کلام خداوند انس پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا همچنین بیان کرد: دانشگاه‌ها از هیئت رئیسه خود شروع کنند و از رئیس دانشگاه گرفته تا معاونان و مدیران همه انس بیشتری با قرآن کریم برقرار کنند؛ اگر رئیس دانشگاهی هر روز قرآن نمی‌خواند، تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهد؛ اگر هر روز قرآن می‌خواند، این میزان را بیشتر کند و انس بیشتری با قرآن برقرار کند؛ در سخنانش از آموزه‌های قرآن استفاده کند و از این مفاهیم یاد کند؛ بهره‌مندی از معارف قرآنی را محدود به یک زمان خاص نکنیم.

مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی پرچمدار جشنوراه قرآن و عترت وزارت بهداشت می‌شوند

محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ضمن ثبت نام در این جشنواره و ثبت اثر در آن به دانشجویان و اساتید این دانشگاه را به شرکت در این جشنواره فراخواند.

ایمانیه با ارسال پیامی اظهار کرد: هنر، تجلی روح خداوند در دستان هنرمند است و هنرمند، تلاقی روح معنوی و مادی کائنات در جهان هستی است. هر قلمی که بذر اندیشیدن را در اذهان انسان‌ها بپراکند، سزاوار تعظیم است و هر جوهری که روح خدا را در دل‌ها جاری کند، سزاوار غرق شدن در آن است.

وی افزود: از آنجا که پروردگار عالمیان به قلم، قسم یاد کرده است می طلبد از آن، جز در جهت اشاعه آیات و نشانه های خالق مخلوقات، استفاده نکنیم. هشتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان، اساتید و کارمندان در سطحی بسیار گسترده در حال برگزاری است، از شما فرهیختگان، اساتید، دانشجویان و کارمندان محترم دانشگاه، جهت شرکت گسترده در این رویداد مهم فرهنگی دعوت به عمل می‌آورم.

وی ادامه داد: در همین راستا، اینجانب با مراجعه به سامانه جشنواره، اقدام به ثبت نام و ثبت اثر نموده و از همه شما بزرگواران نیز انتظار دارم حدالمقدور در یکی از بخش های این جشنواره شرکت کنند .امیدوارم که با همکاری و هم فکری شما عزیزان گامی در جهت اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی نظام مقدس اسلامی برداشته باشیم.

مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی پرچمدار جشنوراه قرآن و عترت وزارت بهداشت می‌شوند

حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از جمله دیگر رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بود که ضمن دعوت از دانشجویان، اساتید و کارکنان از ثبت نام خود در این جشنواره خبر داد و عنوان کرد: اگر سعادت و فرصتی دست دهد، نه به عنوان دارنده و ارائه اثر، بلکه به عنوان کسب تجربه و استفاده از آموزش‌های جاری در جشنواره و اشراف به پاره‌ای از پیام‌های قرآنی به منظور استفاده از آن‌ها در زمینه کار و زندگی در جشنواره شرکت خواهم داشت.

همانگونه که عنوان شد شرکت این افراد به عنوان پیشگامان جامعه پزشکی کشور در هرگونه رویداد قرآنی علاوه بر ترغیب همکاران خود در این راه دانشجویان بسیاری را نیز چه به انگیزه رقابت باشد یا به انگیزه الگو برداری به این جشنواره کشانده و قدم مثبتی در راه قرآنی کردن جامعه پزشکی کشور خواهد بود.

علاوه بر این رؤسا، دیگر اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی نیز در این جشنواره شرکت کرده و پیش‌بینی می‌شود رؤسای دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در این رویداد قرآنی بزرگ ویژه وزارت بهداشت حاضر شوند.

captcha