مردان و زنان جامعه ما الگویی برای سایر ملت‌های جهان باشند
کد خبر: 3575830
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

مردان و زنان جامعه ما الگویی برای سایر ملت‌های جهان باشند

گروه اجتماعی: رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، الگوپذیری از ائمه اطهار(ع) را یک ضرورت مهم برای همه زنان و مردان آزاده جهان دانست و اظهار امیدواری کرد که مردان و زنان جامعه ما الگوی کاملی از عفت و پاکدامنی برای سایر ملت‌های جهان باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی،حجت‌الاسلام علی خدیوی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، امروز در سلسله نشست‌های معنوی در مسجد دانشگاه تبریز، گفت: گرایش به الگو و تأثیر پذیری از آن در امور مختلف زندگی فردی و اجتماعی‌، از جمله گرایش‌های فطری انسان است و فطرت كمال جوی انسان او را وا می‌دارد تا برای رسیدن به هدف و كمال از بهترین الگوها استفاده كند.

وی، با اشاره به آیه 21 سوره احزاب به جایگاه پیامبر (ص) اشاره کرده و افزود: پیامبر برای مسلمانان نقش الگو و اسوه دارد و این امر برای کسانی تحقق می یابد که به آخرت و خدا ایمان داشته باشند.

حجت‌الاسلام خدیوی، نقش الگو را ساده کردن مسائل پیچیده خواند و با اشاره به نامه 147 امیرمومنان(ع) در نهج‌البلاغه تاکید کرد: آوارگان کسانی هستند که نور و چراغ نداشته و یک الگو و راهبری را برای خود انتخاب نکرده‌اند.

این استاد دانشگاه به هماهنگی بین اهداف با انتخاب الگو اشاره کرده واذعان داشت: الگو پذیری پیامبر زمانی مثمر ثمر خواهد بود که فرد خداگرا و آخرت گرا باشد. اسلام یعنی بندگی در مقابل حق و کسی که به دنبال الگو پذیری از پیامبر است باید اجازه دهد که رحمت الهی در وجودش جاری شود.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، در پایان با اشاره به قرار گرفتن در ایام سوگواری فاطمیه (س) الگوپذیری از ائمه اطهار(ع) و فرزندان پاک ایشان از جمله حضرت فاطمه (س) را یک ضرورت مهم برای همه زنان و مردان آزاده جهان دانست و اظهار امیدواری کرد: مردان و زنان جامعه ما الگوی کاملی از عفت و پاکدامنی برای سایر ملت‌های جهان باشند.

captcha