دوره دانش‌افزایی مادران مهدوی و مادران موفق برگزار شد
کد خبر: 3575928
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

دوره دانش‌افزایی مادران مهدوی و مادران موفق برگزار شد

گروه اجتماعی: دوره تخصصی دانش‌افزایی «مادران مهدوی، مادران موفق» به‌همت مدیریت آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، به نقل از مرکز خبر مسجد مقدس جمکران حجت‏‎الاسلام دهنوي امروز یکشنبه اول اسفند، در دوره دانش افزايي «مادران مهدوي، مادران موفق» كه به همت مديريت آموزش و تربيت مسجد مقدس جمكران برگزار شد به تبيين عوامل رسیدن به خوشبختي در زندگی پرداخت و اظهار کرد: مهمترين الگوي يك زن و مرد مسلمان در جامعه اسلامي وجود مبارك حضرت زهرا (سلام الله علیها) و حضرت اميرالمومنين (عليه السلام) است و راه رسيدن به خوشبختي در زندگي را باید با الگوگيري از رفتارهاي اين دو شخصيت بزرگوار پیدا کرد.

وي عدم ترش رويي، نداشتن توقع بيش از حد، بدرقه كردن همسر و مرد شناسي را از خصوصيات رفتاري حضرت زهرا(سلام الله علیها) در منزل عنوان و تصريح كرد: خداوند در وجود مرد اقتدار قرار داده است كه اقتدار به معني نقش حمايتي، مردانگي و تكيه گاهي ست و زنان بايد در زندگي مطيع مردان باشند تا مردان نيز بتوانند همسران و پدران خوبي باشند.

كارشناس مسائل خانواده با اشاره به اينكه در فرهنگ غرب نيز موضوع اطاعت از مردان وجود دارد گفت: خانم باربارا دي آنجلس، روانشناس باليني آمريكايي كه ۱۸ عنوان كتاب در ايران از وي منتشر شده مي گويد، اگر مي خواهيد شوهرتان شما را دوست داشته باشد، به وظيفه اش عمل كند و حقوق شما را رعايت كند، او را تاييد و تشويق كرده و از وي اطاعت كنيد.

دهنوي ادامه داد: خداوند زن و مرد را با ويژگي منحصر به فرد آفريده است كه هر كدام از اين دو موجود با توجه به ويژگي هايشان نيازهاي مختص خود را دارند كه از مهم ترين ويژگي آنها اين است كه زنان محبت پذير و مردان اقتداگر هستند.

وي افزود: از راهكارهاي اصلاح رفتار همسر شناخت نقاط مثبت او است و اينكه سعي كنيد ابتدا نقاط مثبت طرف مقابل را يادآوري كرده سپس از او انتقاد كنيد.

captcha