امیدآفرینی بهزیستی مازندران در میدان ورزش و کسب مدال قهرمانی
کد خبر: 3576036
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴

امیدآفرینی بهزیستی مازندران در میدان ورزش و کسب مدال قهرمانی

گروه اجتماعی: نگاه دینی در بهزیستی و شکوفایی ظرفیت‌های معلولان مازندران در عرصه ورزش منجر به کسب قهرمانی تیم والیبال نشسته بهزیستی مازندران در رقابت‌های سوپر لیگ والیبال نشسته آقایان کشور شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران در روایات آمده است مردی نابینا به محضر رسول خدا(ص) شرفیاب شد و عرض کرد یا رسول الله ! چشمم نمی بیند و چه بسا شده که اذان مسجد را می شنوم ولی کسی را پیدا نمی کنم که دستم را بگیرد و به مسجد برای نماز جماعت با شما بیاورد. پیامبر اکرم فرمود: «شدَّ من منزلک الی المسجد حبلا و احضر الجماعة» ، «طنابی از منزلت به مسجد ببند و با کمک آن ( به مسجد بیا و ) در جماعت حاضر شو»
این روایات حداقل پیامش این است نباید کسی به سبب برخی از معلولیت‌های جسمی از فعالیت‌های اجتماعی دور بماند و نیاز است تا با اقداماتی زمینه شکوفایی استعدادهای معلولان در جامعه فراهم شود.
بهزیستی مازندران در یک اقدام زیبا توانمندی‌های برخی از معلولان را در عرصه ورزش در رشته  والیبال نشسته  به عرصه ظهور رسانده است  و آن همان  قهرمانی زودهنگام و بی سابقه تیم والیبال نشسته بهزیستی استان مازندران در رقابت‌های سوپر لیگ والیبال نشسته آقایان کشور است. موفقیتی که با تلاش بی دریغ ورزشکاران و مربیان این تیم شایسته و با به جاگذاشتن رکورد 11 برد متوالی و قهرمانی دوهفته زودتر از پایان رسمی مسابقات، حاصل شد تا مشخص شود که حمایت‌های کامل مدیرکل بهزیستی مازندران از این تیم و موافقت وی با حضور تیم والیبال نشسته بهزیستی استان در این رقابت‌ها بی‌دلیل نبوده است.
قهرمانی سرو قامتان والیبال نشسته بهزیستی استان در حالی به دست آمد که مازندران برای نخستین بار در این رقابت‌ها حاضر می‌شد و رقبای ما به ویژه تیم ذوب آهن اصفهان با بودجه‌های غیرقابل قیاس و تجربه سال‌ها حضور در لیگ به میدان آمدند،  اما امیدآفرینان تیم بهزیستی مازندران توانستند با اراده پولادین و بازی های دیدنی گوی سبقت را از دیگران بربایند و در نهایت بر سکوی نخست مهمترین رویداد والیبال نشسته ایران قرار گیرند.
تیم والیبال نشسته بهزیستی مازندران در آخرین دیدار خود که تکلیف قهرمان را دوهفته زودتر از اتمام لیگ مشخص کرد در زمین شهرداری اراک با نتیجه قاطع 3برصفر به پیروزی رسید.
شاگردان نقی مهدوی در تیم والیبال نشسته بهزیستی مازندران در این دیدار ست‌های اول ، دوم و سوم را با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۸ ، ۲۵ بر ۱۸  و ۲۵ بر۲۳  به سود خود به پایان رساندندو با کسب  یازدهمین برد متوالی ۳۳ امتیازی شد تا جایگاه نخست را همچنان در اختیار  داشته باشد و شگفتی ساز این دوره از رقابت ها نام بگیرند.
حضور چهار ملی پوش مازندرانی که تجربه ارزنده رقابت‌های پارالمپیک ریو را در کارنامه داشتند تاثیر قابل توجهی در موفقیت چشمگیر بهزیستی مازندران داشت.
همچنین نباید از حمایت‌های متوالی سعید آرام، مدیرکل بهزیستی استان  و رئیس هیات مدیره باشگاه و تلاش‌های قلندری،  معاون توانبخشی و نایب رئیس باشگاه غفلت کرد.
این حمایت‌ها لبیک به  تاکید رهبری معظم انقلاب بر اهمیت سرزندگی و شادابی جامعه و تبلور شعارهای دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش معلولین است.
 حمایت‌هایی که از روی کاغذ خارج و عملیاتی شد تا نتیجه‌ای درخور به دست آید و مشخص شود که اگر حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جهادی در کار باشد می توان به موفقیت‌هایی چشمگیر نایل آمد.

captcha