راه‌اندازی کانون «زندگی پایدار» در اراک
کد خبر: 3576188
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

راه‌اندازی کانون «زندگی پایدار» در اراک

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در راستای کاهش آمار طلاق و ارائه خدمات آموزشی کاربردی به افراد در آستانه ازدواج کانون «زندگی پایدار» راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان که امروز، یکشنبه اول اسفندماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: استان مرکزی در تدوین و تصویب اسناد کاهش آسیب‌های اجتماعی و طلاق در سطح کشور پیش‌قدم است، دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی توانسته رتبه‌های برتر این حوزه را کسب کند. 
وی در ادامه گفت: آموزش و مشاوره زوجین از اصلی‌ترین فعالیت‌ها در کاهش طلاق است، افرادی که در آستانه ازدواج هستند باید آموزش‌های تخصصی و لازم را ببیند زیرا امروزه در پیشگیری از هر آسیب، آموزش حرف اول را می‌زند و فرد را در هر حوزه‌ای توانمند و شکوفا می‌سازد.
حسن‌بیگی تصریح کرد: دسترسی به مباحث آموزشی در هر مبحثی آسان است و برخی تمام وقت خود را صرف فراگیری این آموزش‌ها می‌کنند اما از اصلی‌ترین آموزش که باید قبل، حین و بعد از ازدواج فرا گیرد غافل می‌ماند، متأسفانه در جامعه ما بحث آموزش زوجین تاکنون جدی گرفته نشده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه آموزش‌های فعلی افرادی که در آستانه ازدواج هستند کاربردی نیست گفت: آموزش‌هایی که تاکنون به این افراد داده شده مربوط به شرایط خاص است نه آموزش‌های عمومی، که خوشبختانه ارائه این آموزش توسط کانون زندگی پایدار در استان شروع شده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه کلیه اعضای جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان نسبت به اساسنامه و فعالیت کانون مرکز مشاور پایدار نظر مثبت دارند پیشنهاد می‌شود هیات امنای این کانون از دستگاه متولی و مؤثر در حوزه ازدواج  تشکل شود و میزان هزینه و اعتبار مورد نیاز این کانون را خود هیات امنا مشخص کنند.
حسن‌بیگی در ادامه گفت: با توجه به اینکه افرادی زیادی در کلاس‌های آموزشی این کانون شرکت می‌کنند بهتر است برای این افراد پرونده‌ تشکیل شود و پس از ازدواج نیز ارتباط با آنها حفظ شود ضمن اینکه دریابیم چند درصد از آنها صاحب ازدواج پایدار و چند درصد به طلاق کشیده شده‌اند، با کسب این اطلاعات و بررسی علت طلاق این افراد نقاط ضعف دوره‌های آموزشی   را برطرف و از روند افزایش طلاق در استان جلوگیری می‌کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه افراد آموزش دیده در این دوره‌ها نباید پس از آموزش به حال خود رها شوند گفت: کانون ازدواج پایدار باید با این افراد به شکل حضوری یا با استفاده از نرم افزارهای اطلاع‌رسانی در ارتباط باشد و از تجربیات آنها در دوره‌های آموزشی استفاده شود.
حسن‌بیگی در پایان گفت: در برگزاری دوره آموزشی قبل از ازدواج فضاسازی بسیار مهم است، باید از جاذبه‌های بصری برای جذابیت کلاس‌ها استفاده شود، استاندار مرکزی دستور صادر کرده که ساختمان جهاد کشاورزی واقع در خیابان مسکن در اختیار کانون زندگی پایدار و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قرار گیرد.
captcha