برگزاری مراسم یادواره شهدای مسجد کاظمین و شهدای آتش نشان
کد خبر: 3576240
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹

برگزاری مراسم یادواره شهدای مسجد کاظمین و شهدای آتش نشان

کانون خبرنگاران نبأ: مراسم یادواره شهدای مسجد کاظمین و شهدای آتش نشان با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی و روایتگری سردار عروج در این مسجد برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم یادواره شهدای مسجد کاظمین و شهدای آتش نشان یکشنبه اول اسفند‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی و روایتگری سردار خسرو عروج در مسجد کاظمین تهران برگزار شد.
بر اساس گزارش ایکنا، این مراسم با قرائت قرآن محمد فضلعلی آغاز و سپس حجت‌الاسلام مومنی درباره ارزش جهاد شهدا گفت: رمز جاودانگی انسان برای حقیقت عبودیت در گرو معامله با خدا انجام می‌گیرد و کسانی که چنین نیتی را در خود ایجاد کردند طبق آیات پایاتی سوره اَلرحمن همانند وجود ابدیت خداوند متعال از بین نخواهد رفت و به همین دلیل نام و یاد آنان همانند همین شهدا در بین مردم پراکنده خواهد شد.
وی ادامه داد: برای اینکه انسان بتواند به حقیقت عبودیت برسد طبق روایت «عنوان بصری» که از امام صادق(ع) سوال کرد و امام فرمود تنها کسانی چنین خواهند شد که از مِلکیتی از سوی خود در مقابل آفریدگان الهی قائل نشوند چرا که بندگان خاص الهی این چنین‌اند و همین صفت باعث می‌شود تا به راحتی در راه خداوند از جان و مال از خود می‌گذرند و هیچ تعلقی نسبت به عالم ماده ندارند.
مومنی افزود: به همین دلیل خداوند در قرآن می‌فرماید مهارتی که می‌تواند شما را از عذاب الهی دور نگه دارد ایمان واقعی به خداست و با باور قلبی و درونی میسر خواهد شد و صِرف مسلمان شدن چنین حالتی را به وجود نمی‌آورد، شهدای این مسجد به چنین درجه معرفتی رسیده بودند و اگر چنین نبود سرمایه‌های خود که عمر و مال آنان است را فدا نمی‌کردند و واقعا شخصیتی خاص بوده و هستند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اکثر شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم جوانانی آماده ازدواج بودند اما هیچ موضوعی غیر از اعتقاد راسخ به خدا نمی‌توانست آنان را به مهلکه جنگ وارد کند و به همین استادم آیت‌الله مظاهری(ره) در ابتدای درس فرمود ما باید در خانه شهدا وارد شویم و آنها را واسطه فیض الهی بدانیم.
وی افزود: نمونه دیگر اعتقاد به خدا را می‌توان در تجمعات و راهپیمایی‌های مردم مشاهده کرد زیرا با وجود مشکلات گوناگون اقتصادی طبق فرمایش امام خمینی(ره) که در سال ۱۳۵۸ در جمع همافران فرمود اگر می‌خواهید آسیبی از سوی مزدوران به نظام نرسد پشتیبان ولایت فقیه باشید! به خوبی چنین کلامی را درک کرده و تا لحظه‌ای که جان دارند ایستادگی می‌کنند.  
شاگرد آیت‌الله شب زنده‌دار در پایان درباره وظیفه مردم در قبال خون شهدا این چنین گفت: مراسم یادواره شهدا که در نقطه‌های مختلف تهران و دیگر استان‌ها برگزار می‌شود باید اثرات خوبی بر حاضرشوندگان القاء کند، باید توجه داشت شهدا همان چیزی را از ما توقع دارند که امام خمینی(ره) در دیدارهای مختلف خود با مسئولین کشور درباره پشتیبانی آن که ولایت فقیه است توصیه می‌کردند با این حال مسلمانان لازم است تمام برنامه‌های فعالیتی خود را با امر رهبر معظم انقلاب شبیه کنند.
بر اساس گزارش ایکنا در ادامه کلیپی از شهدای مدافعین حرم و صحبت های فرزندان نوجوان آنها که هر کدام خواهان بازگشت جسمانی پدر بودند به نمایش در آمد که گریه حاضرین را در پی داشت.
سپس سردار خسرو عروج، فرمانده جبهه مقاومت به روایتگری پرداخته و گفت: از اینکه توفیقی نصیب بنده شد تا بتوانیم در مراسم یادواره عزیزانی حاضر شوم که در نوجوانانی از دوستان هم بودیم بسیار خرسند هستم و از کسانی که زحمت تشکیل جلسه را به عهده گرفتند تشکر می‌کنم، حال بعد از گذشت سالیان متعدد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیشرفت فکری عموم مردم لازم است مباحث انقلابی خود را با موازین عقل و شرع بیان کنیم.
عروج ادامه داد: اگر چنین سیاست کاری را اجرا کنیم مطمئناً دشمن پیشرو خواهد شد و توسط ابرازهای گوناگون سعی در نفوذ کشورمان خواهد داشت با این حال باید دانست در شرایط کنونی فقط جمهوری اسلامی ایران دغدغه غربی‌ها نیست بلکه آنان در تلاش هستند تا دایره اسلامی‌گری از خاورمیانه به دیگر نقاط دنیا ظهور و بروز نکند! چنین ادعایی را طبق اسنادهای گوناگون که به دستم رسیده عرض می‌کنم.
وی افزود: به همین جهت کار اصلی هر کشوری در دنیا قدرتمند کردن نیروهای نظامی است که در زمان فعلی با برگزاری رزمایش‌های گوناگون به دیگر کشورها نشان می‌دهند، اما وقتی نامی از انقلاب اسلامی ایران در بین مردم برده می‌شود فکر می‌کنند فقط باید به روش‌های قبلی به تحلیل ابعاد آن پرداخت در صورتی که بیان ابعاد گوناگون طبق عرف عامه ملت سَنجیده می‌شود.
مشاور عالی سپاه در پایان گفت: یقیناً نحوه بهره وری هر کسی از انقلاب به اندازه معرفت درونی است ولی درباره وظیفه مردم در قبال نهضت اسلامی ایران باید گفت امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب در جلسات متعددی خواهان نحوه بیان ابعاد گوناگون انقلاب را خواستار شدند و شخصاً درباره آن نظرات گوناگونی داد‌ه‌اند با این حال ما با اینکه کشوری مظلوم و غریب هستیم به هیچ عنوان پذیرای ظلم نخواهیم بود و در همین جهت به کمک مردم که همان ولایتمداری است نیازمندیم.
سردار خسرو عروج سپس به بیان خاطره‌های گوناگون زمان جنگ خود با شهدای این مسجد که از دوستان صمیمی ایشان بودند پرداخت.
در ادامه مرتضی طاهری، مداح اهل بیت(ع) قبل از روضه‌خوانی درباره شخصیت شهید غلامعلی رجبی گفت: بعد از اینکه از توفیق شهادت بازماند دائماً خود را سرزنش می‌کرد که شاید کارهای که از سوی من انجام گرفته مانع شده و وقتی در عملیات مرصاد آماده جان فشانی شد از چنین موقعیتی بسیار خرسند بود و به همین جهت در مراسم یادواره ایشان گفتم شهید رجبی آگاه شد که امر شهادت توفیقی که به هر کسی داده نخواهد شد.
در پایان از خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم با اعطای یادبود پایگاه بسیج این مسجد تجلیل به عمل آمد.
لازم به ذکر است، با دعوت این مسجد آتش نشانان ایستگاه ۷۳ شهید برادارن علی‌اکبر و همکارانشان در این جلسه حاضر شدند.

محمد ایمانی‌مهر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۱۲:۵۰
0
0
سلام...
چرا عکسهای مراسم رو نذاشتید...
captcha