14 اسفند؛ برپایی مرحله آوایی جشنواره قرآنی دانشگاه علامه طباطبایی
کد خبر: 3576267
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

14 اسفند؛ برپایی مرحله آوایی جشنواره قرآنی دانشگاه علامه طباطبایی

گروه مسابقات: زمان ثبت نام برای حضور در سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم در مرحله دانشگاهی و در دانشگاه علامه طباطبایی روز گذشته پایان یافت، ‌بخش شفاهی جشنواره در این دانشگاه نیمه‌های اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرحله دانشگاهی سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، اساتید و کارکنان وزارت علوم در دانشگاه علامه طباطبایی در نیمه‌های اسفندماه برگزار می‌شود.
بر همین اساس مرحله آوایی یا شفاهی این مسابقات در دانشگاه علامه طباطبایی روز 14 اسفندماه در بخش‌ها و رشته‌های مختلف و با حضور شرکت کنندگان در این جشنواره برگزار می‌شود.
همچنین بخش معارفی یا کتبی این جشنواره نیز در مرحله دانشگاهی که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، روز 16 اسفندماه ساعت 10 صبح خواهد بود.
بر اساس گزارش ایکنا زمان ثبت نام برای حضور در سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، ‌کارکنان و اساتید وزارت علوم که در بین دانشگاه‌های مختلف متفاوت است، در دانشگاه علامه طباطبایی تا روز پنجم اسفندماه در نظر گرفته شده بود. همچنین مهلت ارسال آثار بخش‌های غیر از شفاهی و کتبی نیز تا اردیبهشت‌ماه سال آینده در نظر گرفته شده است.
جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود. میزبان مرحله منطقه‌ای در استان تهران نیز دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است.
سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، کارکنان و اساتید وزارت علوم مجموعاً شاهد رقابت شرکت کنندگان در شش بخش و ۳۵ رشته خواهیم بود. در این دوره در بخش کتبی که تا دوره قبل هفت رشته بود، یک رشته دیگر با عنوان «پرسمان» اضافه شده است. همچنین در بخش هنری دو رشته فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی در هم ترکیب و به عنوان یک رشته معرفی شده است. سایر رشته‌ها نیز همچون سنوات گذشته است.
یادآور می‌شود، سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شش بخش آوایی(شفاهی)،‌ معارفی(کتبی)، پژوهشی،‌ فناوری، ادبی و هنری و در ۳۵ رشته برگزار می‌شود که برخی رشته‌های بخش آوایی عبارت از قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل،‌ دعا و مناجات، اذان و تواشیح(آقایان) هستند.
همچنین رشته‌های بخش معارفی نیز شامل مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با سیره معصومین(ع)،‌ حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، احکام، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه،‌ آشنایی با احادیث اهل بیت(ع) و پرسمان معارفی است.
captcha