نگرانی جدید پناهجویان مسلمان میانماری در هند
کد خبر: 3576434
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

نگرانی جدید پناهجویان مسلمان میانماری در هند

گروه بین‌الملل: درخواست تبعیض‌آمیز برخی احزاب سیاسی هند مبنی بر اخراج روهینگیایی‌ها، افزایش نگرانی پناهجویان مسلمان میانماری در ایالت «جامو و کشمیر»(شمال غرب هند) را در پی داشته است.

نگرانی از درخواست احزاب سیاسی هند برای اخراج روهینگیایی‌ها
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آراکان، درخواست برخی احزاب سیاسی اصلی هند از جمله حزب حاکم(حزب بهاراتیا جاناتا) مبنی بر اخراج و تبعید روهینگیایی‌ها، منجر به افزایش نگرانی پناهجویان مسلمان میانماری در ایالت «جامو و کشمیر» واقع در شمال غرب هند شده است.
احزاب سیاسی هند در اقدامی تبعیض‌آمیز، با نصب پلاکاردهایی از آوارگان روهینگیایی که در اردوگاه‌های موقت ساکن هستند، خواستند که سریعاً این ایالت را ترک کنند.
احزاب سیاسی هند، این درخواست خود را به دلایل فرهنگی و قومیتی و به بهانه محافظت از تاریخ، فرهنگ و هویت این منطقه توجیه کردند.
«محمد صادق»، یکی از پناهجویان روهینگیایی که 40 سال سن دارد، در این باره گفت: «من از حدود چند سال پیش به ایالت جامو و کشمیر آمده‌ام و از زمان مشاهده این پلاکاردها، نوعی احساس ناامنی شدید به ما دست داده است».
این درخواست تبعیض‌آمیز در حالی از سوی برخی احزاب سیاسی هند مطرح شده که اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت «راخین» میانمار اوضاع بسیار بحرانی و ناگواری دارد و مسلمانان روهینگیایی از مهرماه سال جاری تاکنون در معرض اقدامات وحشیانه‌ای از سوی ارتش و شبه‌نظامیان بودایی قرار دارند، به‌طوری‌که تاکنون ده‌ها هزار نفر از روهینگیایی‌ها به بنگلادش فرار کرده‌اند.
captcha