باید پاسخ دهیم چقدر زندگی خود و دیگران را با قرآن نجات داده‌ایم
کد خبر: 3576523
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
برمایی:

باید پاسخ دهیم چقدر زندگی خود و دیگران را با قرآن نجات داده‌ایم

گروه جامعه: یک مشاور خانواده مهم‌ترین دلیل افزایش طلاق و مشکلات خانوادگی در کشور را استفاده نکردن از قرآن در زندگی عملی خانواده‌ها دانست و گفت: در قیامت باید پاسخ‌گوی این مسئله باشیم که چه قدر زندگی خود و دیگران را با قرآن نجات داده‌ایم؟

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام محمد برمایی، مشاور خانواده در مراسم تجلیل از برگزیدگان «طرح ملی قرآن در خانه» ویژه مددجویان کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه 10 سال است که در حوزه خانواده کار می‌کند و 6 سال است که در خصوص مسائل پیش از ازدواج برای افراد داوطلب ازدواج مشاوره ارائه می‌دهد، گفت: می‌‌توان صد‌ها دلیل در خصوص دلایل افزایش طلاق در کشور ارائه کرد اما به نظر من یک دلیل واضح در این زمینه وجود دارد که در جمهوری اسلامی به آن پرداخته نشده است.

خانواده‌های ایرانی برای رفع مشکلات زناشویی از قرآن استفاده نمی‌کنند

وی تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل این است که خانواده‌های ما اعم از مذهبی و غیر مذهبی با قرآن ناآشنا هستند. خانواده‌های ایرانی برای رفع مشکلات زناشویی، زندگی، روابط بین والدین و فرزندان و ... اصلاً از قرآن استفاده نمی‌کنند.

حجت‌‌الاسلام برمایی با ابراز تأسف از اینکه برخی از افراد پس از سه ساعت حضور در کلاس‌های آموزشی در خصوص سبک زندگی پیش وی می‌روند و می‌گویند آیا «ذکری» برای درست شدن حسادت همسر وی می‌توان به او داد یا خیر؟ گفت: پاسخ من به این افراد این است که ذکر کلمه عظیمی در قرآن است گویا شما به دنبال ورد هستید. حسادت یک مسئله اخلاقی است که باید درمان شود در حالی که ذکر عین وحی است. ذکر درمان روح و روان است به شرطی که عمل صالح پشت آن باشد.

وی از حاضران در جلسه که همه از شرکت کنندگان در طرح ملی قرآن در خانه بودند، خواست که خانه و قرآن را در کنار هم جمع کنند و تجربه‌های خود از تأثیر قرآن بر زندگی‌شان را بنویسند تا این تجارب عملی تدوین و به عنوان دستورالعمل در اختیار دیگران قرار گیرد.

با قرآن حال زندگی خودتان و دیگران را چه قدر خوب کرده‌اید؟

این مدرس سبک زندگی اسلامی با تأکید بر اینکه اگر روز قیامت از ما سؤال شود با قرآن حال زندگی خودتان و دیگران را چه قدر خوب کرده‌اید؟ و چه قدر زندگی خود و دیگران را با قرآن نجات داده‌اید؟ باید پاسخی برای دادن داشته باشیم، اظهار کرد: در هیچ کلینیکی در ایران در خصوص قرآن و خانواده کار نمی‌شود این مسئله فقط در پژوهشگاه‌ها مطرح می‌شود در حالی که باید از شما که تجربه قرآن در خانه را داشته‌اید تجربه‌های معنوی و قرآنی جمع‌آوری و به عنوان سر فصل آموزشی برای دیگران مطرح شود.

وی تأکید کرد: اگر من خانمی را پیدا کنم که بتواند بگوید چگونه با خواندن قرآن توانسته است صبر خود در خانه را بالا ببرد، یا فردی که با قرآن توانسته است رفتار و ارتباط خود را با دخترش بهتر و سپس بر حجاب دخترش تأثیر بگذارد و یا فردی که با قرآن توانسته ارتباط خود را با همسرش بهتر کند، اینها می‌شود گنجینه تجربیات قرآنی افرادی که اقدام به تلاوت قرآن کرده‌اند و دیگران هم می‌توانند از این تجربه‌ها استفاده کنند.

خانواده‌های قرآنی لطفاً مبلغ خانواده قرآنی شوید

این مشاور خانواده تأکید کرد: خانواده‌های قرآنی لطفاً مبلغ خانواده قرآنی شوید و نه صرف قرآن. خانواده در کشور در خطر است و هیچ بسته‌ای برای حمایت از زوج‌های جوان برای تداوم زندگی آنها وجود ندارد.

captcha