مشارکت خیرین جامعه قرآنی در امدادرسانی/ شبکه‌سازی خیرین در حوزه وقف
کد خبر: 3576653
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
حشمتی عنوان کرد:

مشارکت خیرین جامعه قرآنی در امدادرسانی/ شبکه‌سازی خیرین در حوزه وقف

گروه سلامت: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور اعضای جامعه قرآنی کشور در امور خیریه، گفت: این فعالیت به دلیل نبودن یک تشکل و ذیل یک پرچم به چشم نمی‌آیند؛ این معاونت تا حدود زیادی بر شبکه‌سازی خیرین جامعه قرآنی به‌ویژه در حوزه وقف قرآنی کار کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به اهمیت مشارکت فعالان و اعضای جامعه قرآنی در امور خیریه پرداخت و تصریح کرد: جامعه قرآنی بر اساس دستورالعمل قرآن باید از پیشگامان عمل خیر بوده و در هر صحنه‌ای که نیازی حس می‌شود این افراد از جمله نخستین کسانی باشند که در این حوزه مشارکت می‌کنند.

حشمتی با اشاره حوادث اخیر در کشور اظهار کرد: در موضوع پلاسکو، سیل در مناطق جنوبی و حوادثی از این دست، یا مشارکت در امور بهداشتی و درمانی کشور همیشه حضور داشته و مشارکت می‌کنند اما به چشم نمی‌آیند.

معاون وزیر ارشاد تأکید کرد: حضور جامعه قرآنی در امور خیریه باید به صورت متشکل و تحت عنوان یک گروه و با یک پرچم در امور خیریه مشارکت کنند؛ این مهم موجب می‌شود که حضور این افراد به چشم آمده و حتی الگویی برای دیگر گروه‌ها و فعالان دینی و فرهنگی برای مشارکت در کارهای خیر باشد.

وی با تأکید بر اهمیت شبکه‌سازی فعالیت خیرین به‌ویژه اعضای جامعه قرآنی اظهار کرد:  و مطالعات آن‌را انجام داده‌ایم.

حشمتی افزود: ما علاوه بر شبکه‌سازی به دنبال یک انسجام و ساماندهی‌بخشی از امور خیریه فعالین قرآنی کشور هستیم.

captcha