همایش تجلیل از فعالان و پیشکسوتان تعزیه خراسان شمالی برگزار می‌شود
کد خبر: 3576885
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

همایش تجلیل از فعالان و پیشکسوتان تعزیه خراسان شمالی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: سرپرست معاونت امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: همایش تجلیل از فعالان و پیشکسوتان تعزیه خراسان شمالی، در شیروان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، ابوالحسن حیدری، سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در نشست هم اندیشی سرپرستان گروه‌های تعزیه شهرستان های خراسان شمالی در شیروان با بیان اینکه هنر تعزیه از دیر باز پیام آزادگی و جلوه های ماندگار عرصه عاشورا را نسل به نسل منتقل کرده است، گفت: جایگاه واقعی  هنر تعزیه بایستی در جامعه  بیشتر  شناخته شود.
وی با تاکید بر حفظ رویکرد مردمی این هنر فاخر و ارزشی تصریح کرد: اصالت هنر تعزیه  موجب ثبت آن به عنوان میراث معنوی است.
حیدری در ادامه از حمایت معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی جهت عضویت پیشکسوتان و فعالان هنر تعزیه در انجمن تعزیه ایرانیان خبر داد.
وی خاطر نشان کرد: همایش فعالان و پیشکسوتان تعزیه خراسان شمالی به میزبانی شیروان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و تعزیه خوانان این استان ١٤ اسفند ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شیروان برگزار می شود.
حیدری برگزاری کارگاه های آموزشی ، برپایی نمایشگاه عکس، تقدیر از فعالان تعزیه  شهرستان های استان از جمله برنامه های اجرایی این همایش  خواهد بود. 
احمد زیبایی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان با اعلام آمادگی شهرستان جهت میزبانی این رویداد هنری و دینی گفت: هم اکنون ٣٠٠ نفر عضو انجمن تعزیه ایرانیان در خراسان شمالی هستند که از این تعداد ١٥٠ نفر در قالب ١٠ گروه در شیروان فعالیت می کنند.
وی در ادامه همچنین از برگزاری همایش تعزیه فاطمی با هدف پاسداشت ارزش های دینی و آشنایی با شخصیت والای حضرت زهرا(س)، ترویج سبک زندگی اسلامی و دفاع از حریم ولایت در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شیروان در اسفندماه جاری خبر داد.
سید عباس هاشمی رییس انجمن تعزیه خراسان شمالی  هم در این نشست با ارایه برنامه های انجمن ، پیگیری امور عضویت و بیمه ای فعالان تعزیه به عنوان یکی از مهمترین دغدغه ها و مشکلات تعزیه خوانان ذکر کرد.
captcha