کتاب، مادر تمامی رسانه‌های نوین در جهان است
کد خبر: 3576963
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کتاب، مادر تمامی رسانه‌های نوین در جهان است

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتاب مادر تمام رسانه‌ها است که همه رسانه‌های نوین از دل آن برآمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین که با حضور مسئولان استانی، نویسندگان و ناشران حاضر در نمایشگاه بین‌المللی قزوین که امروز برگزار شد، اظهار کرد: کتاب به عنوان معرفی کننده انسان‌های متفکر در جامعه و اولین رسانه بشر همواره مانا و پایدار است و نمی‌توان برای آن جایگزینی انتخاب کرد.
وی افزود: رسانه‌های مختلف در طول گذر زمان از اهمیت آن‌ها کاسته می‌شود اما کتاب با وجود تنوع رسانه‌های مختلف در جهان و طی سال‌های متمادی همچنان دارای جایگاه برتر است.
صالحی کتاب را مادر تمام رسانه‌ها دانست که همه رسانه‌های نوین از دل آن برآمده‌اند و ادامه داد: منظور از کتاب فقط کتاب کاغذی نیست بلکه یک انسجام تفکری و پیوسته است که در فضای مجازی نیز می‌تواند نشر داشته باشد.
این مسئول با تأکید بر اینکه جامعه باید به سمت کتاب و مطالعه بیشتر سوق پیدا کند گفت: اگر جامعه‌ای ریشه‌های خود را به خوبی شناخته و به اعماق فرهنگی خود پی ببرد بی‌شک در برابر نسیم‌های ظواهر فرهنگی غرب و دیگر کشورها منعطف نخواهد شد.
وی عنوان کرد: در طول عمر دولت یازدهم در حوزه فرهنگی فعالیت‌های بسیاری از جمله برگزاری 90 نمایشگاه کتاب در کشور و عرضه 4 میلیون نسخه کتاب در این نمایشگاه‌ها، شرکت 72 هزار ناشر، ارائه 26 میلیارد تومان کتاب برای استان‌های مختلف و برگزاری بیش از 1000 نشست تخصصی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه‌ها انجام شده است.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی و مذهبی شهر قزوین بیان کرد: قزوین دارای پیشینه تاریخی به قدمت تاریخ انسانی و بشری است و به شهر دیانت و دین‌داری شهره است.
صالحی یادآور شد: وجود بزرگانی از عرصه دیانت باعث فخر و بالندگی استان نسبت به دیگر نقاط کشور شده و این شهر در زمینه هنرهای چون نگارگری، خوشنویسی، ادب و ادبیات در کشور صاحب سبک است.

captcha