افزایش ازدواج ضریب امنیت اجتماعی را ارتقا می‌بخشد
کد خبر: 3576985
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸

افزایش ازدواج ضریب امنیت اجتماعی را ارتقا می‌بخشد

گروه اجتماعی: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندارکردستان گفت: تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج ضریب امنیت اجتماعی جامعه ارتقا می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، علیرضا آشناگر، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندارکردستان امروز، سوم اسفندماه در جلسه کمیته تخصصی ازدواج و تعالی خانواده ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان که در محل سالن جلسات استانداری اظهار کرد: در حوزه اجتماعی لازم است با همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی اقداماتی برای تسهیل در روند ازدواج جوانان صورت گیرد.

وی افزود: باید برای تحقق اهداف مورد نظر در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال هم‌افزایی باشند و از موازی‌کاری دوری کنند تا هرچه سریع‌تر به اهداف مورد نظر برسیم و تجربه نشان داده که هر جا که هم‌افزایی و همکاری بالاست نتایج مثبتی نیز حاصل می‌شود.

آشناگر عنوان کرد: هر ساله اعتبارات مناسبی در کشور برای حوزه‌های فرهنگی و از جمله امور جوانان هزینه می‌شود که این نشان از عزم دولت برای رسیدگی به مشکلات و نارسایی‌های جوانان از جمله در امر ازدواج است.

وی با ذکر این مطلب که بدون مشارکت مردم توسعه فرهنگی محقق نمی شود، بیان کرد: در این زمینه بایستی شرایط را برای مشارکت مردم به وِیژه از طریق سازمان‌های مردم نهاد فراهم کرد و تجربه نشان داده که مردم در کمک به کاهش معضلات اجتماعی احساس مسئولیت زیادی می کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از بانک‌های عامل استان خواست تا شرایط را برای تسهیل پرداخت وام ازداوج جوانان مهیا کنند.

وی با بیان اینکه ازدواج از سنت های نیک پیامبران و بزرگان دین است، اعلام کرد: ازدواج از سنت و تاکیدات پیامبران و ادیان مختلف در جهان است و همه باید برای ترویج این سنت نیک و حسنه تلاش کنیم و اگر این امر انجام نشد این نشان می‌دهد که مسیر تسهیل امر ازدواج جوانان دارای اشکال است که ضروریست همه برای کاهش مشکلات در این حوزه تلاش کنیم.

وی از دستگاه‌های متولی امر ازدواج استان خواست تا با ارائه آمار دقیق از میران ثبت ازدواج در جامعه زمینه ارائه خدمات مناسب  به امر ازدواج جوانان استان را مهیا کنند.

آشناگر بر لزوم هم فکری گروه‌های مرجع و تأثیرگذار در امر ترویج ازدواج تأکید و افزود: ناهنجاری های اجتماعی تاثیر مخربی بر جامعه دارد و در این رابطه لازم است که با بررسی دقیق کارشناسی ضمن شناسایی معضلات اجتماعی راهکارهای مورد نیاز کاهش این معضلات نیز به مردم ارائه شود.

وی در ادامه سخنان خود پایین بودن سن ازدواج را معضلی فرهنگی در جامعه برشمرد و گفت: نتیجه ازدواج هایی که در سنین پایین صورت می‌گیرد معمولا طلاق های زود هنگام در همان سالهای اولیه زندگی است که این امر در آینده معضلات فراوان اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود از تشکیل انجمن خیرین ازدواج در استان حمایت کرد و آن را کمک مناسبی برای تسهیل ازدواج جوانان دانست و از دستگاههای اجرایی خواست تا همکاری لازم را با این انجمن به عمل آورند.

وی تشکیل هسته های مشاوره قبل از ازدواج را برای زوجین با همکاری اساتید و صاحبنظران دانشگاهی را بسیاری مهم و ضروری برشمرد و گفت: این جلسات تاثیر بسزایی در کاهش مشکلات زندگی و طلاق زوجین دارد و در نهایت موجب تحکیم کانون خانواده ها می شود.

آشناگر در پایان خواستارافزایش تشکیل کارگاه‌های آموزشی تقویت مباحث اجتماعی برای خانواده‌ها به ویژه در مدارس، مساجد با همکاری متولیان امر در مناطق حاشیه شهرها و نیز روستاهای استان شد.

captcha