52 بقعه متبرکه لرستان میزبان برنامه عزاداری فاطمیه
کد خبر: 3577060
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
عباس‌زاده خبرداد:

52 بقعه متبرکه لرستان میزبان برنامه عزاداری فاطمیه

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اوقاف لرستان از برگزاری مراسم ویژه ایام فاطمیه در 52 بقعه متبرکه استان خبرداد و گفت: در امامزادگان شاخص استان برنامه‌های ویژه‌ای مانند مراسم «صبح شهادت»، مراسم «عصر شهادت»، مراسم «رهروان یاس نبوی» ویژه بانوان و همچنین مراسم «شام غریبان» برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با برنامه‌های اوقاف لرستان در ایام فاطمیه، گفت: هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) مراسم شهادت و عزاداری در ۵۲ امامزاده استان لرستان برگزار خواهد شد.
وی افزود: در امامزادگان شاخص استان برنامه‌های ویژه‌ای مانند مراسم «صبح شهادت»، مراسم «عصر شهادت»، مراسم «رهروان یاس نبوی» ویژه بانوان و همچنین مراسم «شام غریبان» برگزار می‌شود.
عباس‌زاده با بیان این‌که در شهرستان خرم‌آباد مراسم «صبح شهادت»، مراسم «عصر شهادت» و مراسم «رهروان یاس نبوی» در امامزاده زید بن علی(ع) خرم‌آباد و مراسم «شام غریبان حضرت فاطمه‌زهرا(س) در امامزادگان دو برادران خرم‌آباد برگزار خواهد شد، این در حالی‌است که در امامزادگان شاخص هر شهرستان نیز این برنامه‌ها برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه گفت: در ایام فاطمیه همچنین ۱۵۰ مبلّغ از سوی اوقاف و امور خیریه لرستان در امامزادگان و مناطق محروم برای بیان فضائل حضرت فاطمه‌زهرا(س) اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: این مبلغان روز جمعه ششم اسفندماه جاری در ضیافت شام در امامزاده زیدبن علی(ع) خرم‌آباد شرکت می‌کنند و  از روز شنبه، هفتم اسفندماه تا یک روز بعد از شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) در استان مستقر هستند.
عباس‌زاده ادامه داد: از دیگر برنامه‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در ایام فاطمیه برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری حضرت زهرا(س) با همکاری دانشگاه لرستان از شامگاه چهارشنبه، چهارم اسفند به مدت سه شب در حسینیه حبیب ابن مظاهر خرم‌آباد خواهد بود.
captcha