قرائات سوسیالیسیتی و لیبرالی؛ موانع اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3577115
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
موسی نجفی عنوان کرد:

قرائات سوسیالیسیتی و لیبرالی؛ موانع اقتصاد مقاومتی

گروه اقتصاد: رئیس همایش «اقتصاد مقاومتی؛ پیوند فرهنگ سیاست و اقتصاد» اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی با دو مشکل روبرو است که یکی اندیشه چپ و سوسیالیستی و دیگری قرائت لیبرالی از اقتصاد مقاومتی است اما باید به دور از این افراط و تفریط سعی کنیم از بُعد تاریخی و تمدنی به این قضیه نگاه کنیم؛ چون به ما عمق، اعتدال و انصاف می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، موسی نجفی، رئیس همایش «اقتصاد مقاومتی؛ پیوند فرهنگ سیاست و اقتصاد» صبح امروز چهارشنبه 4 اسفند 95 در آغاز برگزاری این همایش اظهار کرد: بعد از اینکه مقام معظم رهبری، امسال را با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند، به این نتیجه رسیدیم که همه مسئولان از اول سال از این مسئله اعلام حمایت می کنند اما بعد به دست فراموشی سپرده می شود. بنابراین نباید اجازه فراموشی مسئله اقتصاد مقاومتی را بدهیم و به همین دلیل با همکاری نهادهای علمی و پژوهشی گرد هم آمدیم تا این همایش را برگزار کنیم.
وی ادامه داد: واقعیت این است که اقتصاد مقاومتی، ما را به اندیشه تحریم رهنمون کرد و می توانیم ریشه ای تاریخی و بُعد اثباتی برای آن قائل شویم. اقتصاد مقاومتی با دو مشکل روبرو است که یکی اندیشه چپ و سوسیالیستی و دیگری قرائت لیبرالی از اقتصاد مقاومتی است اما ما به دور از این افراط و تفریط سعی می کنیم از بُعد تاریخی و تمدنی به این قضیه نگاه کنیم چون به ما عمق، اعتدال و انصاف می دهد و باعث می شود ما طرح مسئله خوبی داشته باشیم.

قرائات سوسیالیسیتی و لیبرالی؛ دو مانع جدی تحقق اقتصاد مقاومتی
رئیس همایش «اقتصاد مقاومتی؛ پیوند فرهنگ، سیاست و اقتصاد» یادآور شد: اقتصاد مقاومتی با صبغه فرهنگی و اسلامی و با تعلق تمدنی دارای آثار و ویژگی‌هایی بسیاری است که فقط با شعار محقق نمی شود. موضوع اقتصاد مقاومتی، ما را وارد ماجرایی می کند که نشان می دهد اقتصاد مقاومتی در درون تمدن اسلامی، نوعی ظرفیت سازی است و برای ورود اقتصاد مقاومتی به زندگی مردم، باید به فرهنگ سازی و هنر اهمیت دهیم.
وی افزود: از زمانی که نهضت تحریم تنباکو در ایران آغاز شد، مراجع محترم بسیار به این مسئله اهمیت می دادند و به همین دلیل میرزای شیرازی در حکم معروف خود، نگفت ورود استعمار فقط حرام است بلکه گفت مقابله با امام زمان است.
نجفی ادامه داد: باید رشته های مختلف علوم انسانی به این مسئله بپردازند و روشن کنند که مسئله اقتصاد مقاومتی، همان «ما می توانیم» است؛ چون تا استقلال فرهنگی محقق نشود، استقلال اقتصادی هم محقق نخواهد شد.
captcha