طرح جامع آمارگیری زائرین راهیان نور اجرا می‌شود
کد خبر: 3577118
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

طرح جامع آمارگیری زائرین راهیان نور اجرا می‌شود

گروه جهاد و حماسه: طرح جامع آمارگیری با نظارت مرکز آمار ایران و توسط ستاد مرکزی راهیان نور کشور در مناطق جنوبی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) طرح جامع آمارگیری زائرین راهیان نور با هدف جمع‌آوري اطلاعات آماری مورد نياز جهت برنامه‌ريزي‌هاي بلندمدت، كوتاه‌مدت، عملياتي و بهبود و تعالي روند سياست‌گذاری در برگزاری راهيان نور اجرا می‌شود.

این طرح به مدت 45 روز از اول اسفند 1395 تا پانزدهم فروردین 1396 در یادمان‌های دفاع مقدس استان خوزستان و ایلام به اجرا در می‌آیند.

در مجموع 190 نفر خادم آمارگیر توسط شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور در اجرای این طرح مشارکت خواهند داشت و تعداد زائران به تفكيک جنسیت، نوع وسيله نقليه، مراکز اعزام‌كننده، استان و شهر محل اعزام، تعداد راویان و مبلغین، جامعه هدف آماری این طرح خواهد بود.

اهداف اصلی اجرای این طرح؛ برنامه‌ریزی جهت توجیه و برنامه‌ریزی بودجه، برنامه‌ریزی جهت تأمین خدمات پشتیبانی، فرهنگی و روایت‌گری زائرین، شناسايی گروه‌ها و اقشار گوناگون استفاده‌كننده از خدمات ارائه شده، شناسايی و طبقه‌بندی اقشار مختلف بازديدكننده از مناطق عملياتی در ايام راهيان نور و تهيه بازه‌های زمانی مختلف از بازديدكنندگان در طول ايام راهيان نور است.

یادآور می‌شود، این طرح به‌صورت آنلاین، با ارسال اطلاعات به مرکز آمار ایران انجام و با همکاری و تایید مرکز آمار ایران در سالنامه آماری کشور ثبت می‌شود.
captcha