نشست تخصصی تفسیر قرآن کریم با محوریت سوره حجرات در زابل برگزار شد
کد خبر: 3577314
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳

نشست تخصصی تفسیر قرآن کریم با محوریت سوره حجرات در زابل برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: نشست تخصصی تفسیر قرآن کریم با محوریت سوره حجرات با حضور امام جمعه زابل در دانشکده علوم قرآنی زابل برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نشست تخصصی تفسیر قرآن کریم با محوریت سوره حجرات با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل در دانشکده علوم قرآنی زابل برگزار شد.
در این جلسه ضمن تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و قرائت مقاله‌ای در باب مقامات و حسنات حضرت فاطمه‌زهرا(س) حجت‌الاسلام کیخا به ایراد سخنرانی و تفسیر سوره حجرات پرداخت.
وی در ابتدا واژه تفسیر و تفاوت آن با ترجمه را بررسی کرد و گفت: تفسیر در لغت از ماده فسر به معنای پرده برداشتن و کشف کردن است و در اصطلاح به معنای بیان معنای دقیق آیات قرآن و روشن کردن منظور و مقصود آنهاست، در حالیکه ترجمه معنای تحت‌الفظی کلمه است.
در ادامه امام جمعه زابل، نکات اخلاقی و تربیتی این سوره را بدین شرح بیان کرد: آداب برخورد با پیامبر اسلام(ص) و اصولی که مسلمانان باید در محضر ایشان رعایت کنند، موارد اخلاقی که به کار بردن آنها باعث اتحاد بیشتر در جامعه می‌شود، اصول چگونگی برخورد با اختلاف‌های بین مسلمانان، تقوا به‌عنوان معیار ارزش‌گذاری انسان در پیشگاه خداوند، اشاره به معنای ایمان یعنی باور قلبی انسانها و نه ایمان زبانی، آگاهی خداوند به اسرار عالم هستی و اعمال و رفتار انسان‌ها.
یادآور می‌شود، این جلسه توسط انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی زابل برگزار شد و در پایان دانشجویان و اساتید نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت حجت‌الاسلام کیخا اقامه کردند.









لیلا ریحانی
captcha