مدیران موانع اقامه نماز در محل کار را مرتفع کنند
کد خبر: 3577352
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

مدیران موانع اقامه نماز در محل کار را مرتفع کنند

گروه معارف: قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: مدیران برای اقامه نماز آسان‌سازی کنند و موانع اقامه نماز در محل کار را مرتفع کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران  محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور  امروز چهارم اسفندماه در گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان مازندران، گفت: اقامه نماز امری مهمی است که باید موانع این واجب الهی رفع شود.
وی افزود: نماز داروی پراثر و چندجانبه بوده که در زندگی اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی ما تاثیرگذار است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهمیت تربیت و آموزش افراد و توجه به نمازخانه‌ها، تصریح کرد: دبیران ستاد اقامه نماز پرچمداران اقامه نماز هستند که ممکن است در داشتن اعتبار و امکانات دچار مشکل باشند اما باید این کمبودها را صبورانه مدیریت کرد.
وی با اشاره به  ضرورت توجه به سلامت معنوی در بیمارستان‌ها، گفت: بیمارستان‌ها باید در امر نماز امکانات را فراهم و پرستاران را در انجام فریضه نماز همراهی کنند.
مظفر با بیان اینکه وضعیت نماز نسل نو روند رو به رشد نیست و نیاز به تلنگر دارد، اظهار کرد: خانواده‌ها، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها درآگاهی بخشی به نماز رسالت سنگینی دارند.
وی افزود: هر آسیب اجتماعی یک راهکار اجتماعی دارد که برای کاهش این آسیب‌ها باید ازالان فرهنگسازی کرد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، گفت: باید مهدهای کودک در کنار آموزش زبان انگلیسی از همین الان کودکان و خردسالان را با بردن به مساجد و آموزش شعر و بازی‌های کودکانه با ابتکاری نو با نماز و اثرات آن آشنا کنند.
وی ادامه داد:از اهداف برنامه‌ سال جدید آشناسازی مدیران و کارکنان با اثرات نماز است و مدیران باید برای اقامه نماز آسان سازی کنند و موانع اقامه نماز در محل کار را مرتفع کنند.
مظفر عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید افرادی همچون شهیدرجایی تحویل جامعه دهد و معلمان باید دراین دانشگاه بیاموزند و عامل به نماز باشند.
وی با بیان اینکه لازم نیست ادارات در تجهیز نماز خانه زیاد هزینه کنند، افزود: رسانه ها به ویژه صدا و سیما با ساخت برنامه‌ها  نقش مهمی در احیا و اقامه نماز دارند.
captcha