ثقل کار برای اهل بیت(ع) باید مردمی باشد
کد خبر: 3577394
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

ثقل کار برای اهل بیت(ع) باید مردمی باشد

گروه اجتماعی: امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه ثقل کار برای اهل بیت(ع) باید مردمی باشد، گفت: روز شهادت حضرت زهرا (س) باید یک تجمع فاطمیه عظیم داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امروز در دیدار با متولیان هیئت های مذهبی شهرستان بندرانزلی اساس انقلاب و شکل گیری انقلاب را به واسطه هیئت های مذهبی دانست و اظهار کرد: مهم ترین رسانه ها در دوره قبل از انقلابب هیئت های مذهبی و مساجد ما بوده، عمده حرکت دینی و آموزش مسائل دینی به مردم در قالب همین هیئت ها شکل میگرفت و انجام می شد.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه ما قبل از انقلاب هیچ رسانه ای و اداره متولی دینی به شکل موجود نداشتیم و فعالیت های هیئت هایی مذهبی از امروز بیشتر بود افزود: یک همت همگانی و یک عزم جدی را می طلبد که بیاییم ضمن اینکه آسیب شناسی می کنیم رفتارها، برنامه ها و فعالیت های مذهبی خودمان را برنامه ریزی کنیم برای جبران کاستی هایمان و این را می طلبد که از الآن حرکت هایی جهشی و سریع و گسترده تری را شروع کنیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه شما هیئت های مذهبی جز در رابطه با ائمه(ع) کار دیگری ندارید افزود: فلسفه وجودی هیئت های مذهبی کار برای ائمه (ع) است، ما تبعیضی از حیث جایگاه اهل بیت، نسبت به همدیگر نداریم درست است که مسئله کربلا و روز عاشورا یک مسئله ویژه است ولی معنایش این است که ما برای بقیه ائمه(ع) هیچ مراسمی برگزار نکنیم.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه این دیدار تاکید کرد: اگر هیئت های مذهبی بگویند فقط برای امام حسین(ع) کار می کنیم، توجیه پذیر نیست و اگر شما و امثال شما این فرهنگ که برای همه ائمه (ع) مراسم گرفتن در جامعه ترویج نکنید، دیگران نمی کنند.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به اهل بیت (ع) نیز گفت: خود اهل بیت (ع) آنقدری که از شماها مطالبه می کنند که چرا این مجالس را برگزار نکردید،از عموم مردم اینقدر مطالبه نمی کنند.

وی با اشاره به روز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: روز شهادت حضرت زهرا(س) یک تجمع فاطمیه عظیم باید داشته باشیم و اگر بنا هست تجمع یا یک مجلس مرکزی در شهرستان بندرانزلی گرفته شود،باید یک مجلسی باشد که در شأن حضرت فاطمه زهرا(س) باشد.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اینگونه کارها باید برعهده مردم باشد و مردمی اجرا شود خاطرنشان کرد: تجربه به ما نشان داده که کارهای اینگونه ای اگر بر عهده دستگاه های دولتی قرار گیرد نتیجه لازم را نمی دهد، کار مردمی، مردمی باشد و ثقل کار برای اهل بیت(ع) باید مردمی باشد.

وی همچنین به اصل مهم این مراسم اشاره کرد و افزود: آن اصلی که در این مراسم مهم است هماهنگی درون این مجموعه مردمی است تا مجلس فاخری برگزار شود و همه ما شرکت برای خدمت گزاری داشته باشیم.

captcha