رایزنی نماینده ایران با مؤسسه قرآنی «جماران» در كراچی
کد خبر: 3577397
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷

رایزنی نماینده ایران با مؤسسه قرآنی «جماران» در كراچی

گروه بین‌الملل: مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی به منظور ارائه راهكارهای مناسب و مطلوب در راستای پیشبرد فعالیت‌های قرآنی در كراچی از مؤسسه علوم قرآنی «جماران» در این شهر بازدید و با رئیس مؤسسه دیدار و گفت‌و‌گو كرد.

رایزنی نماینده ایران با مؤسسه قرآنی جماران در كراچی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی ضمن حضور در مؤسسه علوم قرآنی جماران كراچی با سید‌وصال حیدر، رئیس این مؤسسه دیدار و گفت‌وگو كرد.
سید‌وصال حیدر در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه علوم قرآنی جماران كراچی پرداخت و گفت: این مرکز 18 سال قبل طبق فرمایش و دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و با همكاری حجت‌الاسلام والمسلمین بهاءالدینی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاکستان با هدف توسعه علوم قرآنی در این کشور تأسیس شد.
رئیس مؤسسه علوم قرآنی جماران كراچی افزود: در این مركز دوره‌های آموزش قرآن كریم اعم از حفظ قرآن برگزار می‌شود كه در راستای آن، تعداد بسیاری از قرآن‌آموزان موفق به حفظ كل قرآن كریم شده‌اند.
وی به برگزاری دوره‌های آموزش قرآن كریم با همکاری نمایندگی فرهنگی ایران در کراچی و بهره‌گیری از اساتید قرآن كریم کشورمان در این دوره‌ها اشاره كرد.
محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی نیز با اشاره به اهمیت آموزش قرآن كریم گفت: در حال حاضر علوم قرآنی بیش از پیش مورد نیاز جامعه اسلامی است؛ علاوه بر حفظ قرآن كریم، باید فهم قرآنی، نکات اخلاقی و احكام اسلامی نیز در مجموعه مباحث آموزشی این مؤسسه قرار گیرد.
وی ادامه داد: در زمانی که دشمنان اسلام و مسلمین تمام قوای خود را برای ضربه‌زدن به جهان اسلام به کار گرفته‌اند، انس با قرآن و تدبر در قرآن كریم از گستره تأثیرگذاری و اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.
بنابر اعلام این خبر، برگزاری مسابقه قرآن كریم ویژه حافظان مؤسسه علوم قرآنی جماران كراچی از دیگر برنامه‌های انجام‌شده در حین بازدید مسئول خانه فرهنگ ایران از این مركز قرآنی بود.

captcha