قرآن در اختیار خانواده‌های ما قرار داده شود
کد خبر: 3577415
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
انتظار کمیته امداد از نهادها و مؤسسات قرآنی:

قرآن در اختیار خانواده‌های ما قرار داده شود

گروه جامعه: مدیرکل کمیته امداد استان تهران ضمن اعلام آمادگی برای انعقاد تفاهم‌نامه با نهادها و مؤسسات قرآنی و استفاده از توانمندی‌های آموزشی این نهادها، گفت: ما خواستار این هستیم که قرآن در اختیار خانواده‌های ما قرار داده شود.

محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که انتظار شما از جامعه قرآنی برای حمایت از مددجویان کمیته امداد چیست؟ گفت: یکی از سرفصل‌‌های مهم ما آموزش‌های قرآنی است و ما آمادگی کامل داریم که با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با مراکز قرآنی آموزش‌های قرآنی را در صدر کارهایمان قرار دهیم و کانون‌های فرهنگی ما در سراسر استان مستعد این کار هستند که از کمک‌های ارائه شده توسط نهادها و مؤسسات قرآنی بهره ببرند.

وی عنوان کرد: نهادها و مؤسسات قرآنی می‌توانند اساتید خود را در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار دهند و البته یکی از خواسته‌های ما این است که قرآن به صورت رایگان در اختیار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد قرار داده شود. تاکنون این اقدام محقق نشده است و فقط یک مورد در قلعه سیمون واقع در جنوب تهرانانجام شده که یک ماه پیش 200 جلد قرآن از سوی اداره کل ارشاد به کمیته امداد تحویل داده شد. 

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های فرهنگی پرداخت که کمیته امداد برای مددجویان خود در نظر گرفته است و اظهار کرد: کمیته امداد بر اساس وظایف ذاتی و مأموریت خود علاوه بر توجه به مسائل مادی و مسائل معیشتی افراد تحت پوشش خود به مسائل فرهنگی آنها هم توجه ویژه‌ای دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد: عمدتاً افرادی که تحت پوشش ما قرار می‌گیرند دچار معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی هستند بر همین اساس کمیته امداد چهار محور در برنامه‌های فرهنگی خود دارد که اولین محور برنامه‌های قرآنی است که طرح ملی «قرآن در خانه» یکی از طرح های قرآنی ما است.

ولیئی با اشاره به اینکه آموزش‌های قرآنی در کانون‌های هفت گانه کمیته امداد استان تهران و 100 کانون در سراسر کشور با این هدف که جوانان و به خصوص دختران جوان را با فعالیت‌های قرآنی بیشتری آشنا کند برگزار می شود، اظهار کرد: خوشبختانه با سازمان تبلیغات اسلامی و کانون‌های قرآنی شهرداری تهران تعامل سازنده ای صورت گرفته است و در جهت رشد و توسعه این کانون‌ها در سال آینده اقدام خواهیم کرد.

وی دومین محور برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد را برگزاری اردوها عنوان و اظهار کرد: 260 نفر از استان تهران در سال جاری به عتبات عالیات اعزام شده‌اند. همچنین هفت هزار نفر به زیارت امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران اعزام شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران آموزش خانواده‌ها را از دیگر مباحث فرهنگی کمیته امداد اعلام و اظهار کرد: آموزش‌های هفت گانه برای خانواده‌ها مطرح می‌شود. در همین حوزه نیز 14 هزار نفر آموزش دیده‌‌اند و خروجی این آموزش‌ها نیز خانواده‌هایی هستند که با کمترین مشکل و معضل روبه‌رو هستند.

وی آموزش نوعروسان را نیز مطرح و اعلام کرد: در استان تهران سه هزار نوعروس آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی را دریافت کردند و جهیزیه آنها نیز توسط کمیته امداد تأمین شده است و باید گفت که بر اثر همین آموزش ها طلاق در بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد یک ممیز هفت دهم درصد و از میانگین کشوری بسیار کمتر است اما باز هم به نظر ما این آمار طلاق نیز بالاست و تلاش می کنیم با آموزش های پیش و پس از ازدواج آن را کاهش دهیم. 

captcha