ارزیابی جدی مسابقات «سراج» در شورای عالی قرآن سازمان فرهنگی ـ هنری
کد خبر: 3577484
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
سلیمی خواستار شد:

ارزیابی جدی مسابقات «سراج» در شورای عالی قرآن سازمان فرهنگی ـ هنری

گروه مسابقات: پیشکسوت قرآنی کشورمان با بیان اینکه مسابقات سراج، طرح ابتکاری و خوبی بوده است، گفت: در شورای عالی قرآن سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران مسابقات «سراج» را که اذعان داریم، موفق بوده، مورد ارزیابی جدی و بی‌ملاحظه قرار می‌دهیم و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی می‌کنیم.

عباس سلیمی، خادم‌القرآن و پیشکسوت قرآنی کشورمان در گفت‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در حاشیه اختتامیه مسابقات سراج درخصوص میزان تأثیرگذاری این مسابقات در احیای جلسات قرآن سنتی شهر تهران پس از گذشت چهار دوره و موفقیت این طرح گفت: در این زمانه تهاجم فرهنگی که رسماً دشمنان اقدامات خود را در زمینه تضعیف و تخریب قرآن به صورت سازمان یافته در حال اجرا هستند، نیازمند اجرای چنین برنامه‌هایی برای گسترش فرهنگ قرآنی هستیم.
این قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به کم‌کاری‌هایی که در زمینه امور قرآنی انجام داده‌ایم، با اشاره به بیتی از عباسعلی براتی‌پور «من هم از قرآن خجالت می‌کشم، کوله‌باری از ندامت می‌کشم»، اظهار کرد: ما هر چه کار در زمینه امور قرآنی انجام دهیم بازهم کاری شده و آن چه درخور و شایسته قرآن است اجرا نکرده‌ایم.
سلیمی عنوان کرد: طرح مسابقات سراج، طرح ابتکاری و خوبی بوده است، به گونه‌ای که به جلسات قرآن شهر تهران بها داده شد است و امید داریم این طرح به صورت الگو در سایر استان‌ها نیز انجام شود و به آن بها داده شود.
این خادم‌القرآن با اشاره به شناسایی ظرفیت‌های جدید قرآنی با اجرای این طرح گفت: این نوجوانان و جوانان دست‌مایه و سرمایه‌هایی هستند که اگر درست تحت آموزش قرار بگیرند فردا جزو قهرمانان قرآنی، مایه کسب افتخارات ملی می‌شوند. 
وی با اشاره به فعالیت فرهنگسرای قرآن که در اجرای هر چه بهتر این مسابقات گام‌های ثمربخشی برداشته است، اظهار کرد: سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری بدون اتکا به بودجه سایر دستگاه‌ها بلکه با اعتبارات خودشان این مسابقات را اجرا کرده‌اند.
سلیمی اضافه کرد: باید برای ادامه این راه و موفقیت‌های روزافزون آن دعا کنیم. البته این منافاتی با این ندارد که در شورای عالی قرآن سازمان فرهنگی ـ هنری همین مسابقات را که اذعان داریم، موفق بوده است مورد ارزیابی جدی و بی‌ملاحظه قرار دهیم و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی و آسیب‌شناسی کنیم و سعی کنیم با ایجاد تنوع در رشته‌ها و کمیت و کیفیت این مسابقه کاری کنیم که بار معرفتی این مسابقه ارتقا پیدا کند.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان تصریح کرد: اگر این کار را انجام دهیم و موفق شویم یک گام به جلوتر مردم و جلسات خانگی قرآن استان تهران را با مفاهیم و پیام‌های قرآنی و تعالیم انسان‌ساز قرآنی آشنا کنیم خداوند به این حرکت برکت می‌دهد و بر میزان آن نیز می‌افزاید.
captcha