حیات شهدا همراه با تأثیرگذاری بر جهان است/ اضمحلال كنونی آمریكا، نتیجه صدور انقلاب است
کد خبر: 3577549
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
آیت‌الله ایمانی:

حیات شهدا همراه با تأثیرگذاری بر جهان است/ اضمحلال كنونی آمریكا، نتیجه صدور انقلاب است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به آیات قرآن كریم گفت: حیاتی كه قرآن مجید برای شهیدان در عالم برزخ قائل است، از نوع حیات و زندگی است كه با قیومیت اشراف بر جهان و تأثیرگذاری در عالم همراه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، 4 اسفندماه در یادواره شهدای محله صحرا كه در مسجد جامع جهرم برگزار شد، با اشاره به برپایی مجلس تكریم و یاد شهدا و احیای راه آنان گفت: حیاتی كه قرآن مجید برای شهیدان در عالم برزخ قائل است، از نوع حیات و زندگی است كه با قیومیت اشراف بر جهان و تأثیرگذاری در عالم همراه است.

وی با بیان اینكه حیات بر انواع مختلفی تفسیر و معنا شده است، افزود: حیات گیاهی، حیوانی و حیاتی كه انسان‌های عادی دارند و برزخی بین حیوانی و انسانی است، از جمله انواع حیات‌ها هستند اما نوع دیگری از حیات هم وجود دارد كه انسان هم خود زنده است و هم دیگران را زنده نگه می‌دارد یعنی خود زندگی می‌كند و هم دیگران را به زندگی وادار می‌كند و حیات شهدایی كه قرآن مجید بیان می‌كند، این‌گونه است.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به آیه 169 سوره آل عمران «... بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ؛... بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند»، گفت: این نوع حیات شهدا از حیاتی است كه با رشد و بالندگی و تأثیرگذاری در عالم هستی همراه است.

امام جمعه شیراز با تصریح اینكه حیات شهدا از نوع حیاتی است كه از خداوند روزی می‌گیرند، گفت: رزق گرفتن علامت رشد و كمال است، یعنی این انس موجود زنده تكامل دارد و امروز او با فردای او متفاوت است، چون روزی می‌گیرد مثل روزی گرفتن ما در دنیا، جسم ما در دنیا با رزقی كه تحویل می‌گیرد امروز، دیروز و فردایش با هم متفاوت است، شهدا هم در عالم برزخ امروزشان و فردایشان با هم متفاوت است و این تفاوت به قیومیت می‌رسد و این همان نكته‌ای است كه در سوره آل عمران در آغاز سوره خداوند متعال بیان می‌دارد.

وی با اشاره به اینكه آیات اول سوره آل عمران تابلوی تمام سوره است، گفت: حیاتی كه در سوره آل عمران مطرح می‌شود حیات همراه با قیومیت است كه خداوند برای خود اثبات می‌كند و بعد برای شهدایی كه «عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ» هستند و در مقابل نزد خدا بودن و از سنخ او شدن و در كنار او قرار گرفتن و از او روزی تحویل گرفتن، حیات آن‌ها با قیومیت همراه است والا حیات عالم برزخ كه برای دیگران حتی كافران هم هست و اختصاص به شهید ندارد.

آیت‌الله ایمانی اظهار كرد: طبق آیات قرآن كریم حیات یك شهید توأم با تأثیرگذاری در عالم هستی است یعنی یك شهید همانند یك امام و امامزاده در عالم هستی می‌تواند در دوران برزخ نقش‌آفرین باشد و حیات او از سنخ حیات پروردگار عالم است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به برگزاری یادواره شهدا اشاره كرد و گفت: امام و رهبری بارها ما را به برگزاری و حضور در این مجالس دعوت كرده‌اند و حتی ائمه هدی نیز بر این نكته تأكید كرده‌اند كه نام امام حسین(ع) سیدالشهدا را زنده نگه داریم و برای ایشان مجلس داشته باشیم و سوگواری كنیم.

برگزاری یادواره شهدا موجب حفظ مكتب شهادت می‌شود

وی با بیان اینكه برای برگزاری مراسم و یادواره‌های شهدا دلایل گوناگونی وجود دارد، گفت: در این مجالس یاد شهیدان كه تكریم می‌شود در حقیقت اصل شهادت و مكتب شهادت در جامعه را حفظ و احیا می‌كند و این همان سخنی است كه امام راحل به آن اشاره داشتند و می‌فرمودند گریه ما گریه سیاسی است یعنی ما مكتب شهادت را می‌خواهیم سرپا نگه داریم.

آیت‌الله ایمانی با تصریح اینكه جامعه‌ای كه دارای مكتب شهادت است یعنی راه برون رفت از مشكلات به نام شهادت برای او باز است و این جامعه هیچگاه به سمت و سوی ذلت حركت نمی‌كند، گفت: جامعه‌ای كه امر شهادت را برای خودش امری مقدس و ارزشی می‌داند هیچگاه حاضر نیست بی تفاوت بماند، ذلیلانه زندگی كند و از مسیر ارزش‌ها فاصله بگیرد.

جامعه‌ای كه شهادت دارد، آقاست

وی با تأكید بر اینكه مسئله یاد شهدا احیای مكتب شهادت است، گفت: اساساً این مجالس، مكتب شهادت را در جامعه سرپا نگه می‌دارد و هر جامعه‌ای كه شهادت دارد، ذلت ندارد؛ جامعه‌ای كه شهادت دارد، آقاست و سروری و عزت برای او ثابت شده است و ثابت می‌ماند، چون تمام ابنای دنیا بدون استثنا، همه چیز را برای زنده ماندن می‌خواهند و وقتی یك جمعیت این زنده ماندن را برای هدفش بخواهد و برای آرمان بلندش و رسیدن به آرزوهای آسمانیش تعقیب كند این ملت پیروز است ولو تمام دنیا با همه امكانات مقابلش جمع شوند چون چیزی دارد كه دنیا ندارد. دنیا از بذل جان می‌ترسد و این از بذل جان دریغ ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با یادآوری اینكه شهدا در مسیر مقاومت به شهادت رسیدند، گفت: شهدا جهادگر بودند كه در این جهاد در راه مقاومت قرار گرفت و بعضی از آن‌ها هم در این مسیر لاجرعه جام شهادت را سر كشیدند و این مقاومت، ایستادن و ایستادگی در مقابل دشمن، چیزی است كه دشمن از آن وحشت دارد.

مردم همواره پای انقلابشان ایستاده‌اند

وی با اشاره به فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری درباره مقاومت گفت: همان‌طور كه معظم‌له فرمودند هر گروهی كه در مسیر مقابله با استكبار مقاومت را دنبال كند ما با او هستیم و این مجالس و محافل اصل مقاومت را یادآوری می‌كند. مردم ما در مقابل حوادث سخت مقاومت،‌ ایستادگی و صبوری كرده‌اند؛ درست است كه نقد می‌كنند اما حساب انقلاب، رهبری و نظام را از همه چیز جدا می‌كنند و در 22 بهمن همه مردم با تمام افكار و اندیشه‌ها می‌آیند.

آیت‌الله ایمانی افزود: مردم ما در جایی كه دشمن می‌خواهد از یك تشییع جنازه سوءاستفاده كند، می‌ایستند، لب مرز حركت می‌كنند و اجازه سوء استفاده را نمی‌دهند. در عین حالی كه انتقادشان هم به جای خودش است اما اجازه سوءاستفاده به نیروهای فرصت‌طلب و سیاسی‌كار ندادند و نمی‌دهند و این معنای مقاومت است یعنی روی خط حركت كردن همان كه قرآن مجید نیز می‌فرماید روی خط مستقیم و روی مرز حركت كردن نه راست و نه چپ هیچ كدام انحراف پیدا نكردن و هنر این است.

امام جمعه شیراز مقاومت را توجه و عمل به فرمایشات رهبری و ولی امر مسلمین دانست و گفت: مقاومت یعنی نه به سمت راست منحرف شود و نه به سمت چپ انحراف پیدا كند و این همان كاری است كه ملت ایران انجام می‌دهد.

وی ادامه سخنان خود با یادآوری تقدیم 1300 شهید شهرستان جهرم به انقلاب اسلامی گفت: همچنین این شهرستان شهدای مدافع حرم بیشماری را تقدیم كرده است و مراسم‌های تشییع آنان را همانند شهدای دفاع مقدس باشكوه برگزار می‌كند و مردم این شهرستان از آن روز تا به امروز در خط ولایت گام برداشته‌اند و منحرف نشدند.

مسئولان و نخبگان نجابت و صبر مردم را ببینند و قدردانی كنند

آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه مسئولان و نخبگان نجابت و صبر مردم را باید ارزیابی كنند، گفت: در حادثه سیل اخیر كه در جهرم رخ داد، من بازدیدی از مناطق سیل زده داشتم كه تمام زندگی برخی از آن‌ها كاملاً از بین رفته است اما مردم همچنان صبورند و مسئولان، نخبگان و صاحبان فكر و اندیشه و تریبون باور كنند كه این حوادث اگر جای دیگری بود برخورد مردم غیر از این‌ها بود. اما دین، ایمان مردم و استقامت و حوصله و نجابت پاكی آن‌هاست كه پا برجاست، اعتراض و نقد دارند اما حریم دارند و خط قرمز را حفظ می‌كنند و از آن عبور نمی‌كنند و این‌ها امتیاز و بصیرت و هوشیاری و بیداری است و مسئولان باید قدر این مردم را بدانند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس همچنین سخنان امام راحل را درباره ملت ایران یادآور شد و گفت: امام(ره) می‌فرمودند مبارك باد بر بقیةالله(عج) وجود چنین مردمی و همچنین بارها می‌فرمودند كه من از مردم هیچ ناراحت نیستم و مطمئن هستم كه انقلابشان را حفظ می‌كنند و ما می‌بینیم بعد از گذشت 28 سال از عروج ملكوتی امام راحل، مردم دقیق در صحنه دارند راه امام را دنبال می‌كنند.

تكریم خدمات بسیج و سپاه در خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده جهرم

وی با یادآوری خدمات نیروهای بسیج و سپاه در خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده جهرم گفت: در بازدیدی كه از مناطق سیل‌زده داشتم همه مردم از كمك‌های بسیج و سپاه بسیار راضی بوده و از آنان قدردانی می‌كردند و از من می‌خواستند كه از آن‌ها تشكر كنم. این‌ها آن لحظه اول همدردی خودشان را با مردم نشان دادند و در روز دیگر هم اگر خدای نخواسته یك حادثه اتفاق افتاد در كل كشور و برای انقلاب و نظام این جوان‌ها هستند، همان نسل چهارمی كه بارها اسمش را برده‌اند كه از نسل اول هم بهتر از انقلاب دارند دفاع می‌كنند.

نسل چهارم انقلاب بهتر از نسل اول از آرمان‌های امام دفاع می‌كنند

آیت‌الله ایمانی گفت: نسل چهارم انقلاب امام و جنگ را ندیده‌اند اما بهتر از نسل اول از آرمان‌های امام دفاع می‌كنند و این نیست جز همان لطف و عنایتی كه خداوند متعال به این ملت و امت داشته و دارد كه اینجا ام القرای اسلام باشد و از اینجا و این كشور اسلام و مقاومت به تمام دنیا صادر شود و كشورها یكی پس از دیگری بیایند در زنجیره مقاومت مقابل آمریكا قرار گیرند.

اضمحلال كنونی آمریكا، نتیجه صدور انقلاب اسلامی است

امام جمعه شیراز شرایط رؤسای جمهور آمریكا را در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و امسال مقایسه كرد و گفت: آیا شرایط آن روز كارتر با شرایط امروز ترامپ یكی است؟ امروز مشاهده می‌كنیم كه هر روز در آمریكا و تمام نقاط جهان بر علیه ترامپ تظاهرات انجام می‌شود اما در پیروزی انقلاب اسلامی هم رئیس جمهور آمریكا این وضعیت داشت؟ این‌ها وحدت و صدور انقلاب است كه در آمریكا هم نتیجه انقلاب اسلامی آشكار می‌شود.

وی اظهار كرد: امروز به حدی رسیده است كه رئیس جمهور آمریكا می‌گوید ما ببر كاغذی هستیم، آن روز امام می‌فرمود، امروز خود آمریكا می‌گوید كه ما ببر كاغذی هستیم و توپ و تشر ما تأثری ندارد و با تهدید كسی تسلیم ما نمی‌شود و تنها 30 درصد ارتش ما قادر به حركت است و 70 درصد آن لخت و افتاده است و قادر به حركت نیست چرا چنین نباشد؟ در كشوری كه 8 نفر ثروت 3 میلیارد و 500 میلیون نفر جمعیت را به خودش اختصاص داده است، یعنی ثروت 50 درصد مردم دنیا به اندازه 8 نفر از مردم آمریكاست و در یك كشور این چنینی باید اینگونه وضعیت حاكم باشد.

آیت‌الله ایمانی با تأكید بر اینكه انقلاب باید صادر شود، گفت: مطمئناً این رشد و بالندگی انقلاب به بركت خون شهداست كه هرچه زمان بگذرد، این حیات و زندگی و قیومیت شهدا بارورتر می‌شود و این تأثیرگذاری در جهان هستی بیشتر می‌شود.

امام جمعه شیراز با تصریح اینكه امروز اسرائیل،‌ دست پرورده آمریكا و ساخته شده انگلیس در یك فضا زندانی شده و قدرت ندارد از این فضا خارج شود، گفت: امروز اسرائیل نمی‌تواند حتی یك وجب خود را توسعه دهد و هر لحظه بخواهد یك حركت ناشیانه‌ای انجام دهد تمام امكاناتش زیر ضربات مهلك حزب‌الله لبنان قرار گرفته است و در چنین شرایطی آمریكا و اسرائیل و كشورهای استعمارگر در معرض خطرند و كشوری كه در حال رشد و بالندگی است، علی‌رغم تمام سختی‌ها، كمبودها و نقص‌ها، انقلاب اسلامی ایران است.


captcha