برداشتن محدودیت در تعداد خادمان رضوی
کد خبر: 3577571
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
بختیاری مطرح کرد:

برداشتن محدودیت در تعداد خادمان رضوی

گروه اجتماعی: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی از انگیزه‌های ایجاد نمایندگی در استان‌ها، برداشتن محدودیت در تعداد خادمان رضوی است که در حال حاضر در مشهد مقدس، حدود 40 هزار خادم داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، صبح امروز، پنجم اسفندماه در بین اعضای شورای اسلامی استان خراسان رضوی و روسای شورای اسلامی شهرستان‌های استان در خصوص فعالیت‌های آستان قدس رضوی اظهار کرد: زائرمحوری یکی از وظایف مهم آستان قدس رضوی است.
وی گفت: بر همین اساس مبانی زائرمحوری توسط آیت‌الله رئیسی در 6 سرفصل و 30 بند به عنوان سیاست‌های راهبردی آستان قدس رضوی برگرفته از منشور هفت‌گانه ابلاغ شده رهبری، با عنوان از مبدأ تا مبدأ صادر شده است.
بختیاری افزود: طرح از مبدأ تا مبدأ به معنای حرکت زائران از هر نقطه‌ای از ایران برای زیارت حضرت رضا(ع) و بازگشت آن زائر به محل اولیه است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بنای اجرایی این سیاست‌ها، هزینه‌ سنگینی را طلب می‌کند که بر همین اساس، نمایندگی آستان قدس رضوی در همه استان‌ها راه‌اندازی شده است.
وی تصریح کرد: یکی از انگیزه‌های ایجاد نمایندگی در استان‌ها، برداشتن محدودیت در تعداد خادمان رضوی است که در حال حاضر در مشهد مقدس، حدود 40 هزار خادم داریم.
بختیاری گفت: بر اساس این آئین‌نامه، هر فردی که افتخار خدمت به حضرت رضا(ع) را به عنوان زائر در مشهد مقدس پیدا می‌کند، به جای حضور 24 ساعته، در هشت روز، شش ساعت را به خدمت در حرم رضوی و 18 ساعت را به خدمت جهادی در استان محل سکونت خود اختصاص خواهد داد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: توسعه اندیشه پیاده شدن حکم مقام معظم رهبری در رابطه با امداد مستضعفان و رسیدگی به محرومان، فراگیر شدن آن از طریق خادمان خواهد بود.
وی گفت: در حال حاضر در استان، خادمان فوق تخصصی داریم که شش ساعت از خدمت خود را در حرم رضوی و 18 ساعت دیگر را در مناطق محروم انجام می‌دهند؛ آن‌ها در مناطق محروم اطراف تهران به صورت رایگان و به نام امام رضا(ع) به بیماران خدمت می‌کنند.
وی گفت: در چندین نقطه از کشور نیز این طرح اجرا شده از جمله در استان در سیستان و بلوچستان که تعدادی از پزشکان متعهد به صورت رایگان به درمان بیماران در مناطق محروم پرداخته‌اند.
بختیاری عنوان کرد: عشق به حضرت فقط مختص شیعیان نیست بلکه نیمی از اهل سنت در جهان اسلام، امام رضا(ع) را نه به عنوان امام بلکه به عنوان عالم آل محمد(ص) قبول دارند و این بزرگ‌ترین ظرفیت است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: این ظرفیت‌ها همان بحث زائر از مبدأ تا مبدأ و نمایندگی استان‌ها است که بر همین اساس، بنیاد کرامت رضوی توسط تولیت آستان قدس رضوی با رویکرد بین‌المللی راه‌اندازی شده است.
وی گفت: این ظرفیت‌ها در مقوله اشتغال‌زایی قابلیت زیادی برای استفاده دارند، اگرچه بار مالی بسیاری برای آستان قدس رضوی نداشته باشند اما نام مبارک حضرت رضا(ع) باز کننده درهاست و نمی‌توان اجرای این سیاست‌ها را به دلیل نداشتن دارایی نقدی، متوقف کرد چرا که مردم دارایی امام رضا(ع) هستند.
بختیاری بیان کرد: در سیزدهمین صورت جلسه دریافتی از شورای شهر، در خصوص ساخت خانه‌های 60 متری به کمک آستان قدس، همراهی شورای شهر و خیران تصمیم گرفته شد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما باید آن چنان در راستای حق موقوفه، ایستادگی کرده و برای افزایش بهره‌وری کار کنیم که اگر گزارش درآمد موقوفات به مردم داده شود، رغبت به وقف و نذورات افزایش یابد.

captcha