جوانان بر قرائت زیارتنامه حضرت زهرا(س) مداومت داشته باشند
کد خبر: 3577581
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
ادیب‌یزدی:

جوانان بر قرائت زیارتنامه حضرت زهرا(س) مداومت داشته باشند

کانون خبرنگاران نبأ: جوانان توجه کنند در کنار قرائت زیارت عاشورا مداومت بر زیارتنامه حضرت زهرا(س)داشته باشند چرا که چنین ایامی متعلق به ایشان است، درک مقام والای حضرت را می‌توان از فراز ابتدای زیارتنامه فهمید زیرا گفته می‌شود سلام بر شما ای بانویی که خداوند قبل از اراده خلقتت شما را آزموده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم اجتماع عزاداران فاطمی روز چهارشنبه ۴ اسفندماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب‌یزدی و شعرخوانی صابر خراسانی توسط هیئت علمدارحسین(ع) در مسجد همت تجریش برگزار شد.
حجت‌الاسلام ادیب‌یزدی ابتدا درباره شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: طبق بررسی های روایی قرار بر وجود ملکوتی حضرت در روی زمین وجود نبود بلکه پس از وفات آخرین فرزند پیامبر که طاهر نام داشت و اهانت های گوناگونی که جاهلان صدراسلام نسبت به ابتر بودن پیامبر روا می‌داشتند سبب شد تا خداوند ارائه نموده و اسباب خلقت حضرت زهرا(س) فراهم شود.
وی ادامه داد: حضرت لطیفه عالم خلقت می‌باشد و به همین دلیل امام حسن(ع) فرمودند هنگامی که مادرم در محراب عبادت قرار می‌گرفت فوجی از ملائکه الهی ایشان را احاطه میکردند و همین امر تعجب مرا در پی داشت، پیامبر و مخصوصا امام علی(ع) با درک مقام معنوی حضرت هیچگاه بی اجازه بر ایشان وارد نمی‌شدند.
ادیب‌یزدی افزود: جوانان توجه کنند در کنار قرائت زیارت عاشورا مداومت بر زیارتنامه حضرت زهرا(س)داشته باشند چرا که چنین ایامی متعلق به ایشان است، درک مقام والای حضرت را می‌توان از فراز ابتدای زیارتنامه فهمید زیرا گفته می‌شود سلام بر شما ای بانویی که خداوند قبل از اراده خلقتت شما را آزموده است.
خطیب مشهور تهران ادامه داد: چنین بیانی در بین اهل بیت(ع) فقط مختص ایشان است با این حال در روایات گفته شده امتحان الهی چه بوده است، طبق فرمایش پیامبر وقتی خطاب شد ای فاطمه! آیا خواهان ورود به دنیا هستی؟ فرمود یا چند شرط اطاعت امر الهی می‌کنم ابتدا آنکه تو را در روی زمین عبادت کنم و راه ابراز نیاز به درگاه احدیت را به آنان بیاموزم.
وی ادامه داد: رنج آور است شخصی تمام لذت های دنیایی را کنار بگذارد با اینکه طبق کلام ایمه(ع) دنیا لغزشگاهی است که هر کسی به راحتی از آن عبور نمی‌کند، جوانان عزیز کسی که محبت حضرت زهرا(س) در دلش نهفته لازم است با تلاش رفتار های خود را نیز شبیه ایشان کند و یکی از همین شاخصه ها نماز اول وقت است که عزت دنیا و آخرت نصیب شما می‌کند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: دومین درخواست حضرت زهرا(س) از خداوند این بود که می‌خواهم جمال پدرم را دائماً مشاهده کنم، روایت شده هر کسی پیامبر را در زمان حیات و مماتشان زیارت کند گویا خدا را در عرش زیارت کرده است لدا نباید از کمترین حد سلام به ایشان غافل بود.
شاگرد آیت‌الله انصاری‌شیرازی در پایان گفت: نقل شده از جابربن عبدالله انصاری که فقط یکبار توانستم به جمال پیامبر خدا خیره شوم و برای همین حضرت زهرا(س) که درک والایی چنین آرزویی می‌کنند، حضرت در درخواست پایانی خود فرمود دوست دارم به سیمای امام علی(ع) نگاه کنم و چنین فرازی شرح مفصلی دارد که نیازمند علاقمندی جوانان می‌باشد.
یادآور می‌شود، در ادامه صابر خراسانی در شان حضرت زهرا(س) به شعرخوانی پرداخت و سپس مهدی اکبری، مهدی مختاری و سعید قانع به ذکرمصیبت پرداختند.
عکس های مراسم مقابل دیدگانتان قرار می‌گیرد؛
















captcha