سختی های دوران دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود
کد خبر: 3577640
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
معاون اجتماعی وزیر بهداشت:

سختی های دوران دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود

گروه فرهنگی: معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه ما در هشت سال دفاع مقدس، مسیر سخت و پر مشقتی را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: امنیت شاهد در کشور را مدیون ایثار شهدا هستیم و نسل جوان و نوجوان امروز ما باید این مهم را درک کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، در دومین کنگره استانی شهدای دانشجو خراسان رضوی که شامگاه گذشته، پنجم اسفندماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل تالار ابن سینا برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش شهدا در امنیت کنونی کشور اظهار کرد: امنیت شاهد در کشور را مدیون ایثار شهدا هستیم و نسل جوان و نوجوان امروز ما باید این مهم را درک کنند.
ایازی خطاب به جوانان تصریح کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس، مسیر سخت و پر مشقتی را پشت سر گذاشته‌ایم و امروز نباید به راحتی از کنار عقاید و آرمان های شهدا بگذریم بلکه باید این عقاید را بشناسیم و سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی با اشاره به وضعیت کشورهای همسایه مان اظهار کرد: امروزه شاهد هستیم که با کشورهای پیرامونی ما چه کرده‌اند؛ بالغ بر 50 درصدی کشوری آواره شده و نزدیک به نیم ملیون نفر آن کشته شده‌اند. اگر هوشمندی رهبر انقلاب نبود، این مسائل، به داخل ایران هم کشیده می شد.
وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد: یاد شهدا را باید به خاطر خودمان زنده نگه داریم چراکه نزدیک به 230 هزار جوان مملکت، جان خود را از دست دادند تا از مکتب، انقلاب و وطنشان پاسداری کرده باشند.
ایازی با تاکید بر اینکه ما نیز باید یاد شهیدان باشیم، گفت: امروزه می‌بینیم که کشورهای بیگانه چه مسائلی را برای ایران به وجود آورده‌اند؛ این‌ها همان‌هایی هستند که در طی هشت سال دفاع مقدس، نیروی متجاوز را مسلح می‌کردند.
وی ادامه داد: این‌ ملت‌ها امروز به شکل‌های دیگری و در کشورهای دیگری این کار را انجام می‌دهند؛ در عراق، سوریه، یمن و بحرین خون انسان‌های بی‌گناهی به زمین ریخته می‌شود چرا که این افراد به فکر منافع خودشان هستند.
وی با بیان اینکه این کشورها به دنبال فروش تولیدات کارخانه‌های تسلیحاتیشان هستند، عنوان کرد: بزرگترین خریداران تسلیحات جنگی این کشورها، همسایه‌های جمهوری اسلامی ایران هستند.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه، خطاب به خانواده شهدا، گفت: همه انسان‌ها از دنیا می‌روند اما خوش به حال کسانی که در مسیر رضای خدا از دنیا بروند؛ جوانان بسیاری از دنیا می‌روند اما این که برای جوان شما مراسم تکریم برگزار می‌کنند، به واسطه مسیر الهی است که او طی کرده‌.
ایازی تصریح کرد: امروز بسیاری از جوانان به راه‌های غلط کشیده می‌شوند و والدین آن‌ها دائما نگران و رنجور هستند اما خداوند توفیق بزرگی نصیب شما کرده‌ است که جوانانتان در راهی گام برداشتند که سعادت واقعی در آن بود.
captcha