مرحله نهایی مسابقات قرآن ویژه آقایان در امارات
کد خبر: 3577658
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

مرحله نهایی مسابقات قرآن ویژه آقایان در امارات

گروه بین‌الملل: مرحله نهایی هجدهمین دوره مسابقات قرآن «هند بن مکتوم» امارات ویژه آقایان در شهر «دبی» این کشور، در حال برگزاری است.

برپایی مرحله نهایی مسابقات قرآن ویژه آقایان در امارات
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «quran.gov.ae»، مرحله نهایی هجدهمین دوره مسابقات قرآن «هند بن مکتوم» امارات از روز چهارشنبه، 4 اسفندماه سال جاری آغاز شد و تا 10 اسفند ادامه دارد.
این مسابقات در مقر مؤسسه بین‌المللی قرآن جایزه دبی واقع در منطقه «الممرز» این شهر در حال برگزاری است.
«ابراهیم محمد بوملحه»، رئیس کمیته برگزارکننده مسابقات قرآن جایزه دبی و مشاور امور فرهنگی و انسانی حاکم دبی در این باره گفت: 66 متسابق در مرحله نهایی این مسابقات در بخش آقایان حضور دارند.
وی افزود: این مسابقات در شش سطح برگزار می‌شود که در چهار سطح نخست آن که شامل حفظ کامل قرآن کریم، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء است، همه گروه‌های سنی حضور دارند.
ابراهیم محمد بوملحه اضافه کرد: در سطح پنجم این مسابقات که شامل حفظ 5 جزء قرآن و ویژه گروه سنی 10 سال و کمتر از آن است، خارجی‌های مقیم امارات به رقابت می‌پردازند و در رشته ششم این مسابقات نیز که شامل حفظ سه جزء قرآن است، شهروندان اماراتی 5 سال و کمتر به رقابت می‌پردازند.
همچنین، بخشی از مرحله نهایی هجدهمین دوره مسابقات قرآن «هند بن مکتوم» امارات نیز به حفظ جزء عم(جزء 30 قرآن) ویژه افرادی که مبتلا به فلج مغزی و معلولیت ذهنی هستند، اختصاص دارد.
یادآور می‌شود، مرحله نهایی این مسابقات در بخش بانوان، 24 بهمن تا سوم اسفندماه سال جاری برگزار شد.
captcha