تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور زمینه‌ساز ظهور است/ نفوذناپذیری كشور در گرو تحقق این امر
کد خبر: 3577677
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
شاهسونی:

تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور زمینه‌ساز ظهور است/ نفوذناپذیری كشور در گرو تحقق این امر

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور گفت: در صورت تحقق این فرمایش به ظهور امام زمان(عج) بسیار نزدیك خواهیم شد چرا كه زمانی حافظان قرآن در جامعه زیاد باشند، كشور نفوذناپذیر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) شب گذشته، 5 اسفندماه در مراسم اختتامیه مرحله كشوری پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن این مؤسسه كه با حضور متسابقان 7 استان كشور در شیراز برگزار شد، با طرح این سئوال كه یاران امام زمان(عج) چه كسانی هستند، به فرازهایی از خطبه 150 نهج‌البلاغه اشاره كرد و گفت: در این خطبه ویژگی‌هایی برای زمینه‌سازان ظهور برشمرده شده است.

وی افزود: طبق این خطبه زمینه‌سازان ظهور و یاران امام زمان(عج) كسانی هستند كه برای در هم كوبیدن فتنه‌ها تلاش می‌كنند و صبح و شب و همه روزشان را با قرآن سپری می‌كنند.

شاهسونی خطاب به قرآنیان بیت‌الاحزان گفت:‌ تك تك شما كه هر صبح و شام خود را با قرآن سپری می‌كنید،‌ باید قدر كار خود بدانید چرا كه حضرت علی(ع) یكی از ویژگی‌های زمینه‌سازان ظهور امام زمان(عج) را چنین افرادی می‌داند لذا قرآنیان هم زمینه‌ساز ظهور و هم سربازان امام زمان‌(عج) هستند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور اظهار كرد: شاید به همین دلیل بود كه پیامبر مكرم اسلام(ص) نیز فرمودند هنگامی كه فتنه‌ها مانند شب تیره و تار بر شما هجوم آورد، بر شما باد به قرآن روی آورید و حضرت علی(ع) نیز در هم كوبیدن فتنه‌ها را با قرآنیان دانسته است، پس لازم است كه لحظه‌ای از قرآن و معارف و آموزه‌های آن دست برنداریم و هیچگاه از حفظ قرآن خسته نشویم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور گفت: هنوز فاصله زیادی تا تحقق این فرمایش داریم. بیت‌الاحزان به عنوان مؤسسه برتر حفظ قرآن كشور تازه تاكنون توانسته 1700 حافظ كل قرآن را تربیت كند و این است كه می‌گوییم هنوز فاصله زیادی تا تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور داریم.

شاهسونی با تأكید بر اینكه باید تلاش كنیم تا زمینه‌ساز ظهور شویم، گفت: مقام معظم رهبری چون منتظر ظهور هستند می‌فرمایند كه باید 10 میلیون حافظ قرآن در كشور تربیت شود چرا كه می‌داند اگر حافظ قرآن در جامعه زیاد شود، فتنه‌ها در هم كوبیده می‌شود و كشور ما تبدیل به یك كشور نفوذناپذیر شده و فتنه‌ها در آن اثر نمی‌كند.

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن با تصریح اینكه اگر 10 میلیون حافظ قرآن تربیت كنیم، قطعاً به ظهور بسیار نزدیك می‌شویم، گفت:‌ تمام سخنان مقام معظم رهبری از روی حكمت و پیش‌بینی‌های دقیق است و به همین دلیل این درخواست را كرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری مسابقات قرآن را تعظیم شعائر الهی دانست و گفت: مهم در راه قرآن بودن و خدمتگزار این كتاب آسمانی بودن است البته منظور قرآن در كنار اهل بیت(ع) و همراه با مكتب حضرت زهرا(س) است كه باید همراه با عمل باشد.

شاهسونی اظهار كرد: برخی از حافظان قرآن بیت‌الاحزان در مصاحبه‌های خود گفته‌اند كه وقتی وارد بیت‌الاحزان می‌شوند احساس می‌كنند كه فرزند حضرت زهرا(س) هستند و این یعنی یك حافظ قرآن جهادی كه تلاش می‌كند تا حافظان قرآن بیشتری را در جامعه تربیت كند.

captcha