آیت‌الله مشکینی آرزومند عبادت‌های رزمندگان
کد خبر: 3577689
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

آیت‌الله مشکینی آرزومند عبادت‌های رزمندگان

کانون خبرنگاران نبأ: وقتی علی مالکی از رزمندگان قم خدمت آیت‌الله مشکینی(ره) رسید و گفت آقا در شرایط کنونی جنگ گاهی اوقات لباس‌های ما خاک آلود می‌شود، آیا نمازهایی که می‌خوانیم لازم است قضا کنیم؟ ایشان گفت: من حاضرم تمام نمازهای که خوانده‌ام را به شما دهم و عبادت‌های رزمندگان در نامه عمل من ثبت شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم یادواره شهدای بسیج مسجد حضرت ولیعصر(عج) نارمک با عنوان شهدا مشق عشق روز پنج‌شنبه ۵ اسفندماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی پیرامون ارزش شهدا در پیشگاه خداوند و مداحی مرتضی طاهری برگزار شد.
حجت‌الاسلام مومنی ابتدا درباره اثر شهادت گفت: اثراتی که شهدا بعد از شهادت خود بر دوستداران خود می‌گذارد نشان از زنده بودن آنان طبق آیات قرآن کریم خواهد بود، آنها مصداق واقعی باقی ماندگان روی زمین هستند و برای همین هنگامی که مشغول تدفین ۲ شهید گمنام بودم در کنار قبرشان جوان ۱۴ ساله‌ای عاجزانه التماس می‌کرد تا دقایقی جمجمه را غرق بوسه کند.
وی ادامه داد: حال برای رسیدن به مقام شامخ شهدا چند نکته را امام صادق(ع) در حدیثی گُهربار به عنوان بصری فرمودند که ۳ شاخصه در هر انسانی وجود داشته باشد آثار متعددی را در پی خواهد داشت، ابتدا اینکه بنده متعقد باشد که فقط عَبد مطلق خداست و هر چه که ظاهراً متعلق به او می‌باشد صاحب اصلی آن را خدا بداند.
مومنی افزود: رفتم عیادت جانباز قطع نخاعی که قریب به ۳۰ سال روی تخت نشسته و حتی هنگام قرارگیری به روی ولیچر به زمین می‌افتاد! گفتم آیا از شرایط به وجود آمده رضایت داری؟ گفت خدا را شاکر هستم، چنین فردی به حقیقت عبودیت رسیده است، دومین نکته امام فرمود شخص برای خود تدبیری نیندیشد بلکه تمام امور را به خدا واگذار کند.
استاد حوزه علمیه قم گفت: در حدیث مشیت از کتاب لهوف سیدبن طاووس نقل شده هنگامی که امام حسین(ع) قصد عزیمت به مدینه را داشتند افراد سرشناس زیادی با ایشان روبرو شدند و با ادعاهای گوناگون مانع رفتن ایشان می‌شدند! ولی حضرت در جواب آنان فرمود جدم به من فرمود خداوند دوست دارد تو را کشته ببیند و خانواده‌ات اسیر شوند.
وی ادامه داد: شاخصه آخر جهت رسیدن به مقام عبودیت انجام واجبات و ترک محرمات خواهد بود، اگر شخصی به چنین معارفی دست پیدا کرد می‌شود نمونه بارز آیت‌الله مشکینی(ره) که وقتی علی مالکی از رزمندگان قم خدمت ایشان رسید و گفت آقا در شرایط کنونی جنگ گاهی اوقات لباس های ما خاک آلود می‌شود آیا نمازهایی که می‌خوانیم لازم است قضا کنیم؟ ایشان گفت: من حاضرم تمام نمازهای که خوانده‌ام را به شما دهم و عبادت های رزمندگان در نامه عمل من ثبت شود.
شاگرد آیت‌الله شب زنده‌دار در پایان گفت: هنگامی که شاخصه‌ها ایجاد شد اثراتی را برای فرد طبق فرمایش امام صادق(ع) در پی دارد که انفاق در راه خدا، توجه خاص خالق به او و سپس صبوری در برابر مشکلات نصیب وی خواهد شد، عده دیگری از شهدا آتش نشانان عزیز ما هستند که در مواجه درجات معنوی فرقی با دیگران نخواهند داشت زیرا جان خود را برای زنده ماندن هم نوعان خود تقدیم کردند.
لازم به ذکر است، در ادامه مراسم مرتضی طاهری به روضه خوانی پرداخت و سپس با اهداء هدایا از خانواده های معزز شهدا و جانبازان تجلیل به عمل آمد.
عکس های مراسم را می‌بینید؛























captcha