خیانت سران برخی کشورهای عربی در مسئله فلسطین
کد خبر: 3577696
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
امام جمعه گناباد بیان کرد:

خیانت سران برخی کشورهای عربی در مسئله فلسطین

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه گناباد با بیان اینکه 70 سال است که مردم فلسطین در معرض بی‌سابقه‌ترین ظلم تاریخ قرار گرفته‌اند، گفت: متأسفانه در این مسئله شاهد خیانت سران برخی کشورهای عربی هستیم به طوری که به جای حمایت از این مردم مظلوم، دم از صلح با اسرائیل می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، امروز، ششم اسفندماه در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره) با تبریک هشتم اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، گفت: تربیت بشر یکی از اهداف مهم پیامبران بوده است.
وی با تأکید بر اینکه باید والدین و معلمان به تربیت بیشتر از آموزش اهمیت دهند، اظهار کرد: متأسفانه والدین معمولا به آموزش و نمره‌های درسی فرزندانشان بیشتر از تربیت آن‌ها اهمیت می‌دهند، به عنوان مثال اگر کودکی در درسی ضعیف باشد، هزینه‌های زیادی برای کلاس‌های جبرانی او می‌کنند ولی اگر در نماز، اخلاق، حجاب و ... ضعیف باشد، حتی ممکن است به مدرسه او هم مراجعه نکنند.
امام جمعه گناباد با بیان اینکه فرزندان ما اگر دین، اخلاق و تربیت داشته باشند، برای خود و جامعه مفید و موثر خواهند بود، تأکید کرد: تنها داشتن مدارک علمی بالا نمی‌تواند موجب موفقیت و خدمت به جامعه شود.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از فعالیت‌های انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی، از ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد که به عنوان اولین نهاد گزارش فعالیت‌های انجام شده در این‌باره را ارائه کرد، قدردانی و بر لزوم اطلاع‌رسانی سایر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در رابطه با فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.
خیانت سران برخی کشورهای عربی در مسئله فلسطین
وی با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران، گفت: مقام معظم رهبری در این کنفرانس نکات مهم و راهبردی ارائه کردند و در صورتی که کشورهای اسلامی به این نکات توجه و عمل کنند، می‌توانند شرّ رژیم صهیونیستی را برای همیشه از سر مسلمانان جهان کوتاه کنند.
امام جمعه گناباد با بیان اینکه 70 سال است که مردم فلسطین در معرض بی‌سابقه‌ترین ظلم تاریخ قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: متأسفانه در این مسئله شاهد خیانت سران برخی کشورهای عربی هستیم به طوری که به جای حمایت از این مردم مظلوم، دم از صلح با اسرائیل می‌زنند.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، بیان کرد: اگر همه مسلمانان بر اساس دستورهای قرآنی، دست اتحاد به یکدیگر بدهند، می‌توانند رژیم زورگو، غاصب و کودک‌کش اسرائیل را به زانو درآورند.
شناخت نعمت‌های خدا، موجب تقویت روحیه شکرگزاری و عبادت می‌شود
امام جمعه گناباد در خطبه‌های اول نمازجمعه به روایتی از امام صادق(ع) درباره دانش اشاره و اظهار کرد: ایشان در این روایت فرموده‌اند: «دانش همه مردم را در چهار جمله یافتم: پروردگارت را بشناسی، نعمت‌های خدا را بشناسی و اینکه اصل وجود همه ما از خداست، به وظایف آشنا شوی و بشناسی خدا از تو چه می‌خواهد و چهارم اینکه عوامل انحراف از دین را بشناسی».
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با اشاره به اهمیت شناخت نعمت‌های خداوند متعال، ابراز کرد: اگر انسان‌ها نعمت‌های خدا را به خوبی بشناسند، روحیه شکرگزاری و عبادت در آن‌ها تقویت می‌شود.
captcha