آل‌سعود حامی اصلی تروریسم/ ایران از جبهه مقاومت حمایت می‌کند
کد خبر: 3577713
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

آل‌سعود حامی اصلی تروریسم/ ایران از جبهه مقاومت حمایت می‌کند

گروه سیاسی: امام جمعه کرج گفت: ملت مسلمان فلسطین پاره تن اسلام و است و ایران با تمام قوا از جبهه مقاومت حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 6اسفند در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان کرج با اشاره به شرکت بانوان در مجامع، اظهار کرد: شواهد تاریخی فراوانی داریم که بانوان در مساجد حاضر می‌شدند.
وی در ادامه بابیان اینکه قسمتی از مسجد برای بانوان اختصاص دارد، از حضور فاطمه زهرا(س) در مسجد و ایراد خطبه برای مطالبه حقوق ازدست‌رفته به‌عنوان یکی از نمونه‌های تاریخی حضور بانوان در اجتماع مسلمین یادکرد.
حسینی همدانی با تأکید بر اینکه زهرای اطهر نماد یک عنصر انقلابی بصیر است که با درک صحیح زمان به‌صورت دقیق و به‌موقع به وظیفه‌اش عمل کرد، گفت: فاطمه زهرا(س) ضمن بصیرت دهی به جامعه و بیان ریشه‌های انحراف از امام زمانش و از ولایت دفاع جانانه کرد.
خطیب جمعه کرج اضافه کرد: فاطمه زهرا(س) با پوشش قرار دادن قصه فدک مسئله انحراف امت پیغمبر و کج رفتن خواص و اینکه اگر حاکم جامعه منصوب از طرف خدا نباشد چه مشکلاتی پیش خواهد آمد را با فصاحت تمام مطرح کردند.
وی تأکید کرد: فاطمه زهرا(س) مشکل آن روز وارد شدن افکار و تصمیمات شخصی افراد یعنی همان حکومت بشری و نفی حاکمیت الهی و قران و دین را می‌دانست.
این مسئول تصریح کرد: فاطمه زهرا(س) مشکل جامعه آن روز را کنار گذاشتن دین می‌دانست که پیامد چنین تفکری این بود که اداره امور دنیای مردم از دین‌داری آن‌ها جدا است یعنی عده‌ای از مردم باید مشغول امور دینی شوند و عده‌ای دیگر نیز بر مردم حاکمیت کنند.
امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته تعلیم و تربیت، ابرازکرد: نقش خانواده در تعلیم و تربیت فرزندان بسیار حساس است و والدین باید توجه زیادی به تربیت فرزندان خود داشته باشند و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند.
حسینی همدانی ادامه داد: امروز باید تفکر انقلابی، تحصیل نفس، علم و استکبارستیزی در کنارهم به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا آن ها تربیت الهی شوند تا آن ها دچار بلایای مختلف نشوند.
وی با تاکید بر اینکه متقین سعی می‌کنند از تمام فرصت‌ها برای یادگیری مسایل مورد نیاز خود در تمام زمینه‌ها استفاده کنند، گفت: بهترین مکان برای آموزش مسایل دینی، مساجد است که رسول خدا(ص) نیز مسجد را محل تعلیم و تربیت مسلمانان و به ویژه کودکان می‌دانستند.
این مسئول با اشاره به اینکه مساجد باید برای نمازگزار با برنامه حرکت کند، افزود: امامان مساجد باید برای نمازگزاران برنامه داشته و پاسخگوی سوالات و نیازهای آنان باشند.
امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از زحمات و تلاش‌های سردار علی استاد حسینی فرمانده سابق سپاه البرز بیان کرد: از برادر انقلابی و ولایی سردار استاد حسینی فرمانده سابق سپاه البرز تشکر و قدردانی می‌کنم. سردار استاد حسینی در مدت ماموریت خود در استان مایه خدماتی بودند و به‌ویژه مقاومت در مقابل برخی از جریانات سیاسی زاویه‌دار با نظام و انقلاب از ویژگی‌های وی بود.
وی با اشاره به فعالیت‌های موثر سردار استاد حسینی در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: رشد و ارتقای ساختاری سپاه در استان البرز و در خارج از استان نیز برای سپاه استان فعالیت‌هایی انجام شد و در امور فرهنگی هم به میزان وسع خودشان انجام وظیفه کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به آلودگی هوای استان و لزوم توجه به فضای سبز و‌ توسعه آن بیان کرد: درختکاری باید مورد توجه قرار گیرد و شهرداری کرج اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.
وی با بیان اینکه مردم نیز باید در این زمینه مشارکت کنند، تصریح کرد: هرکس به اندازه توان خود درخت غرس کند و طرح من این است که اگر به ازای هر متوفی در استان یک درخت با نام وی غرس شود آرام آرام فضای سبز در استان گسترش می‌یابد.
این مسئول در ادامه با اشاره به سخنان وزیر خارجه رژیم سعودی که ادعا کرده بود ایران مشکل منطقه است، بیان کرد: رژیم آل سعود هم اکنون در حال کشتن مردم بی دفاع یمن و حمایت از تروریسم تکفیری در عراق و سوریه است که در چند سال اخیر اقدام به کشتن مسلمانان این 2 کشور کرده است و آل سعود به جای اینکه علیه جمهوری اسلامی ایران دروغ پردازی کند دست از کشتار مسلمانان و حمایت از تروریسم در منطقه بردارد.
آیت الله حسینی همدانی در پایان اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ششمین کنفرانس بین‌المللی فلسطین در تهران گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند نشانه‌های افول رژیم صهیونیستی نمایان شده و ملت مسلمان ایران، فلسطین را پاره تن اسلام می‌داند.


captcha