توصیه‌های امنیتی سرکنسول ایران در عراق برای زائران/ معتادان منصرف شوند
کد خبر: 3577853
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
حسینیان توصیه کرد:

توصیه‌های امنیتی سرکنسول ایران در عراق برای زائران/ معتادان منصرف شوند

گروه جامعه: سركنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا با تأکید بر اینکه در عراق فرد معتاد مجرم شناخته می‌شود، از زائرانی که اعتیاد دارند خواست یا از این سفر منصرف شوند و یا مواد مخدر همراه نبرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حسینیان، سركنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر كربلا با اشاره به اقدامات كنسولی برای میزبانی از زائران نوروزی عتبات عالیات اظهار داشت: با توجه به اینكه در ایام نوروز شاهد افزایش چند برابری تعداد زائران هستیم، برنامه كنسولگری ایران در كربلا نیز به صورت ویژه ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینكه پیش‌بینی می‌شود روزانه حداقل 50 هزار زائر از سراسر كشور وارد عراق شوند، خاطرنشان كرد: از مدت‌ها پیش هماهنگی با مسئولان عراقی، استانداری كربلا، متولیان عتبات مقدسه و نیروهای امنیتی جهت فراهم کردن آرامش و آسایش زائران ایرانی آغاز شده‌ است.

کاروان‌های آزاد بیشتر مسائل امنیتی را رعایت کنند

حسینیان با تأكید بر اینكه كاروان‌های آزاد كه خارج از سیستم نظام‌مند سازمان حج و زیارت عازم عتبات عالیات می‌شوند، بایستی رعایت برخی از اصول ایمنی و امنیتی را داشته باشند، افزود: با توجه به اینكه كاروان‌های آزاد فاقد نیروی حفاظت امنیتی هستند، بایستی نهایت احتیاط را مسئولان این كاروان‌های زیارتی داشته باشند.

سركنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر كربلا ادامه داد: هتل‌هایی كه از سوی حج و زیارت و شمسا در اختیار زائران قرار می‌گیرد، مورد تأیید و استانداردهای حداقلی است، اما هتل‌هایی كه برخی كاروان‌های آزاد در آنها اسكان می‌یابند، فاقد برخی امكانات و ایمنی لازم هستند، چنانكه طی یك ماه گذشته شاهد 2 حادثه آتش‌سوزی به علت اتصالی برق در هتل‌های قدیمی كربلا بوده‌ایم.

وی با بیان اینكه گم‌شدن یا به سرقت رفتن مدارك و اسناد زائران معمولا در این ایام بیشتر مبتلا به است، افزود: اگر گذرنامه یا مدارك زائران ایرانی مورد سرقت قرار گرفت دفاتر كنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر كربلا و نجف نسبت به صدور برگ عبور اقدام خواهند كرد.

در كشور عراق اعتیاد جرم و فرد معتاد مجرم شناخته می‌شود

حسینیان با اشاره به اینكه در كشور عراق اعتیاد جرم و فرد معتاد مجرم شناخته می‌شود، اظهار داشت: اولین برخورد مسؤلان عراقی با فرد معتاد بسیار سخت است، توصیه می‌شود افرادی كه به هر دلیلی مصرف‌كننده مواد اعتیادآور هستند یا از حضور در این سفر منصرف شوند و یا چنین موادی را همراه نداشته باشند.

سركنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر كربلا افزود: زوار ایرانی بدانند كه مهمان مردم عراق هستند و طرز برخورد میهمان با میزبان كاملا مشخص است؛ از سوی دیگر بسیاری از مردم عراق با زبان فارسی آشنا هستند و اگر بی‌احترامی از سوی زائران صورت گیرد ممكن است منجر به درگیری شود.

وی با بیان اینكه در كشور عراق جریان‌های مختلف فكری، سیاسی، جناحی و مذهبی وجود دارد، گفت: زائران ایرانی توجه داشته باشند كه هیچ دلیلی برای برخورد و مجادله در این سفر معنوی و معرفتی وجود ندارد، اگر چنانكه با مسائلی برخورد كردند بهتر است روحانی یا مدیر كاروان خود را در جریان بگذارند.

حسینیان با تأكید بر اینكه مردم عراق بدلیل جنگ‌های متعدد و فرسایشی با مشكلات مختلف و عدیده‌ای روبه‌رو بوده و هستند، تصریح كرد: بهتر است شرایط كشور میزبان را نیز در نظر بگیریم، بنابراین زائران سعی كنند از تك تك لحظات حضور در این سفر زیارتی بهره معنوی و معرفتی را داشته‌ باشند.

captcha