ادعای مضحک وکیل شهروند دانمارکی موهن به قرآن
کد خبر: 3577912
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

ادعای مضحک وکیل شهروند دانمارکی موهن به قرآن

گروه بین‌الملل: وکیل شهروند دانمارکی که به خاطر انتشار ویدئویی از اهانت به قرآن کریم، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته، ادعا کرد که سوزاندن قرآن دفاع از خود بوده است!

ادعای مضحک وکیل شهروند دانمارکی موهن به قرآن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از واشنگتن تایمز، دادستانی دانمارک اعلام کرد که یک پرونده غیرمعمول با موضوع اهانت به مقدسات را گشوده‌اند که در مورد مردی است که فیلمی از خود در حال سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم منتشر کرده بود.

این مرد 42 ساله زمستان سال گذشته فیلمی از خودش در فیس‌بوک قرار داد که در آن نسخه‌ای از قرآن را آتش می‌زد.

این ویدئو در صفحه فیس‌بوک گروه «آری به آزادی ـ نه به اسلام» قرار داده شد. این مرد که نام او ذکر نشده متن اهانت‌آمیزی را نیز به همراه این ویدئو پست کرده بود.

دادستان «جان رکندورف» در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حادثه ناقض بند اهانت به مقدسات قانون است که می‌گوید «تمسخر و اهانت علیه یک دین در فضای عمومی غیرقانونی است».

اتهام توهین به مقدسات می‌تواند تا چهار ماه حبس در پی داشته باشد اما دادستان اعلام کرد که در این مورد مجازات پرداخت جریمه تقاضا خواهد شد.

از سال 1938 تاکنون این چهارمین باری است که دادگاهی در دانمارک برای رسیدگی به نقض قانون ممنوعیت اهانت به مقدسات تشکیل می‌شود.

«راسموس پلودن»، وکیل این مرد گفت: با توجه به اینکه سوزاندن انجیل در دانمارک غیرقانونی نیست، شگفت‌زده شدم که سوزاندن قرآن غیرقانونی باشد.

وکیل این مرد همچنین ادعا کرده که موکل او قرآن را در دفاع از خود سوزانده زیرا این کتاب «برانگیزنده جنگ و خشونت» است!

captcha