اجرای طرح جهاد خدمت در پایتخت معنوی ایران
کد خبر: 3577984
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
در ایام نوروز صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح جهاد خدمت در پایتخت معنوی ایران

گروه اجتماعی: طرح جهاد خدمت در نوروز 96 به‌منظور خدمت‌رسانی به زائران حرم رضوی که از مبادی ورودی شهر به مشهد می‌آیند، اجرایی خواهد شد.

علی قناویزچی، مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: مشهدی‌ها در آستانه نوروز 96 به زائران بارگاه منور حضرت رضا(ع) به صورت افتخاری خدمت می‌کنند تا علاوه بر افزایش تعداد زائران، سبب افزایش ماندگاری آن‌ها در مشهد شوند.
قناویزچی با اشاره به هدف اصلی طرح جهاد خدمت، عنوان کرد: ترویج روحیه خدمت‌رسانی به زائران در بین مردم مشهد، فراهم‌آوردن زمینه خدمت‌رسانی مردم مشهد به زائران، شناسایی و جذب گروه‌های فعال مردمی و خودجوش و حمایت از فعالیت آن‌ها و فراهم آوردن تبادلات فرهنگی مجاوران و زائران از جمله اهداف این طرح محسوب می‌شود.
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد با بیان اینکه تغییر سبک زندگی مبتنی بر سیره رضوی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی، رونق یافتن اقتصاد شهر و ایجاد روحیه خدمت به همنوع و افزایش حس مشارکت‌جویی از دیگر اهداف اجرای طرح خدمت در ایام نوروز است، ابراز کرد: جهاد خدمت در ایستگاه‌های استقبال زائر در مبادی ورودی و مکان‌های حضور زائران اجرا می‌شود تا یک فضای فرهنگی و مذهبی جهت رشد فکری، روحی و اجتماعی شهروندان ایجاد شود.
قناویزچی تصریح کرد: طرح جهاد خدمت از 28 اسفندماه سال جاری آغاز و تا 14 فروردین‌ماه سال آینده در ساعات پیک حضور زا در مشهدالرضا اجرایی می‌شود.
captcha