جایزه شهروند ترکیه‌ای برای کودکان حافظ قرآن
کد خبر: 3577999
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

جایزه شهروند ترکیه‌ای برای کودکان حافظ قرآن

گروه بین‌الملل: یحیی گوکتاش، شهروند ترکیه‌ای در استان «قونیه» به کودکانی که موفق به حفظ سوره عصر با تفسیر آن شوند، جایزه می‌دهد.

جایزه به شرط حفظ سوره عصر با تفسیر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ترک پرس، یحیی گوکتاش، صاحب فروشگاه اسباب بازی‌های کودکان در استان قونیه به کودکان زیر 11 سال به شرط حفظ سوره عصر با تفسیر آن به زبان ترکی جایزه می‌دهد.
این اقدام گوکتاش در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته و وی آن را حرکتی مهیج و شادی‌آور توصیف کرد و گفت: انتظار نداشتم که این اقدام من تا این حد در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشته باشد و توجه مردم را جلب کند.
گوکتاش افزود: طرح این کار کاملا تصادفی بود، یک روز خانواده‌ای برای خرید اسباب بازی برای کودکشان نزد من آمدند، بعد از خرید اسباب‌بازی، تغییر عقیده داده و آن را عودت دادند، کودک خیلی ناراحت شد، من هم به او گفتم در صورتی که سوره عصر را با تفسیرش حفظ کند، اسباب بازی مجانی به او می‌دهم، روز بعد پیش من آمد و سوره عصر را با تفسیر برایم خواند.
وی تصریح کرد: من هم طبق وعده‌ای که داده بودم اسباب بازی را به او دادم، در همین حین کودک دیگری هم در کنار کودکی که سوره عصر را با تفسیر می‌خواند، ایستاده بود و پرسید: اگر من هم این سوره را حفظ کنم، هدیه به من می‌دهی، من هم گفتم بله و ایده از همین جا شروع شد.
این شهروند ترکیه‌ای می‌گوید: این اقدام تا هر زمان که کودکان حافظ سوره عصر با تفسیر به مغازه‌ام بیایند، ادامه خواهد داشت.
captcha